Ide to s nami z kopca. Alebo?

20. júla 2022, Tvorivá spoločnosť, Nezaradené

Politika, nefungujúce zdravotníctvo, zdražovanie potravín a nedostatok času. Témy, o ktorých sa dá baviť donekonečna. Za posledné dva roky sa krčmové reči preniesli na sociálne siete, no postupne sa vracajú späť do svojho prirodzeného prostredia.

Ako sa máš?

Otázka, ktorú zvyčajne pokladáme na začiatku rozhovoru… Málokedy počujem, že je všetko oukej. Väčšinu je odpoveďou vymenovanie štandardných problémov dnešnej spoločnosti. Odklad plánovanej operácie, problémy s bývaním, kríza v školstve, biedny plat, ktorý akosi výrazne zaostáva za astronomickým nárastom cien potravín, pohonných hmôt a energií. Klasika.

Nedostatky sveta, v ktorom žijeme, nevidí asi len idealista, ktorý si žije vo svojej mydlovej bubline. Oni sa ani nedajú prehliadnuť. Kedysi som sa tiež radila medzi večných sťažovateľov. Problémy bežného života som vedela vysypať na počkanie. Veď kde sa pozrieš, tam narážaš na absurditu doby, v ktorej žijeme. Skús to však otočiť.

V akom svete by si chcel žiť? 

To, že niečo nefunguje, veľmi dobre vidíš. Ale fakt, úprimne, v akom svete by si chcel žiť? Ja by som chcela žiť vo svete, v ktorom sa naozaj dodržujú sľuby. Kde človek nesie zodpovednosť za svoje konanie. Kde môžem dcéru smelo pustiť večer na prechádzku do mesta bez obáv, že na ňu bude číhať nejaký úchylák. Chcem cestovať. Nielen prstom na mape. Chcem spoznávať svet bez ohľadu na to, koľko peňazí mám v peňaženke. Chcem, aby som sa mohla učiť to, čo ma baví, nie to, čo musím. Chcem žiť vo svete, kde sú celebrity ľudia, ktorí niečo urobili pre spoločnosť, nie hviezdy Instagramu. Chcem žiť vo svete, kde slušnosť nebudeme musieť hľadať v slovníku cudzích slov. A najmä chcem žiť vo svete, kde pojem vojna a vykorisťovanie bude navždy minulosťou. 

Skús si dnes večer, keď pôjdeš spať, položiť tiež túto otázku. Porozmýšľaj, ako to chceš ty. Možno zistíš, že naše odpovede sa v mnohom zhodujú. Keď to bude chcieť väčšina ľudí na planéte, vytvoriť takúto spoločnosť je už len “malina”. A to je podstata Tvorivej spoločnosti.

M.

Zdroj: creativesociety