Platba alebo exekúcia

9. októbra 2022, Tvorivá spoločnosť, (Ne)všedná každodennosť

Máme malú rodinnú firmu pôsobiacu v oblasti stavebníctva. Bola som prekvapená, keď som si v schránke našla list od nemenovanej spoločnosti, pretože drvivá väčšina formalít chodí na meno manžela. Otvorila som ju, obsah rýchlo prebehla očami. Platba faktúry alebo hrozba exekúcie. Čo to má znamenať?

Nič som si neobjednala

Milá spoločnosť ma informovala, že vykonala firemný audit. O nič také som nežiadala. Nepamätám si, že by som sa s niekým vôbec bavila na túto tému. Podľa neobjednaného firemného auditu sme dôveryhodná firma. „Jupí. Veď to nám tvrdí aj účtovník, ktorého si poctivo platíme,“ ironicky som si pomyslela.

Podľa obsahu listu som mala zaplatiť 119 €  za audit. Prišla aj faktúra s poznámkou, že keď faktúru neuhradím, hrozí mi exekúcia. Dobre som sa na tom pobavila. Ešte sa mi nestalo pri žiadnej objednávke, že by mi spoločne s faktúrou prišla zmienka o exekútorovi. A opäť, nič som si u nikoho neobjednala. Ani ja, ani manžel. 

Dokedy takto?

Na webe som si našla pár informácií o spoločnosti, ktorá sa rozhodla takto „pomáhať“ firmám. Ukázalo sa, že list som nedostala len ja. Väčšina ľudí žiadosť o platbu ignorovala. Aj nepríjemné vyhrážanie. No mnoho podnikateľov zaplatilo. Pretože strach urobí svoje. Vzdychla som si, vydýchla a list hodila do pece. Aspoň nech je z neho nejaký úžitok. V Tvorivej spoločnosti našťastie na takéto praktiky nebude miesto. Nikto nebude môcť zarábať na strachu, ktorý je dnes hybnou pákou ľudstva.

M.

Zdroj: creativesociety