Založ si blog

Ako kakať do sáčkov alebo Ja som zodpovedný 

Žijeme v období zvláštností a absurdít. Fínska štátna televízna a rozhlasová spoločnosť zverejnila odporúčanie Úradu hlavného mesta, ktoré bolo rozposlané školám a škôlkam. Bol to návod na to, ako sa zbavovať exkrementov detí počas možných výpadkov elektriny v zime. Ako sa hovorí: Bolo by to smiešne, keby to nebolo také smutné.

A ľudia sa pýtajú, na aké dno sme sa dostali a kam to až môže zájsť? Otázky sú to zaujímavé. My ľudia radi pozorujeme čo sa deje, prijímame to ako fakt, hodnotíme a myslíme si: „Nedá sa nič zmeniť! Nie je to možné! Nedovolia nám to!“

Ale čo je za takýmito názormi?

Pravdou je, že je za tým neochota vziať zodpovednosť za seba samého a jej presúvanie na iných. Takýmto spôsobom ospravedlňujeme svoju nečinnosť. Hovoríme si, že ja nemôžem zmeniť svet, pretože to môžu len TÍ hore, ktorým je všetko dovolené, a ja malinký nezmôžem nič. V skutočnosti je takýto postoj sebaklam, ktorý si my sami v sebe pestujeme. Áno, je nám to roky podsúvané. Ale prečo sme sa s tým tak ľahko stotožnili?

Prečo sa to deje?

Pretože sme pohodlní. Byť obeťou je pre nás pohodlné. Je jednoduchšie kritizovať a prispôsobiť sa, ako začať rozmýšľať a hľadať riešenie.

Nechce sa nám byť zodpovednými za svoj život, za to, čo prebieha vo svete, a chceme, aby to niekto vyriešil za nás. Je jednoduchšie prijať postoj, že som malý nikto, ktorý aj tak nemá dosah na akúkoľvek zmenu vo svete. Ja, “malý, veľký, nikto” čakám, pokiaľ to niekto za mňa vyrieši. Veď zatiaľ sa to dá vydržať. A z pozície čistého egoizmu sa teším z toho, že ja ešte mám strechu nad hlavou (veď sú tí, ktorí ju už nemajú), že ja ešte mám čo jesť a piť (veď ľudia sa majú aj omnoho horšie, ako sa mám ja). A s malou dušičkou dúfam, že budem dlho zdravý a nič sa mi nestane.

V skutočnosti sme zraniteľní všetci. Náš život, podmienky, v ktorých žijeme, naša planéta, celý tento svet je tak krehký… My však z pozície svojej vlastnej dôležitosti nevnímame skutočnosť takú, aká je. Sme poľahky manipulovateľní a hlavne PASÍVNI. Ak sme aktívni, tak ako aktívni kritici z bezpečia svojho domova. Alebo ako aktívni protestujúci, štrajkujúci či inak negatívne naladení. No za tisícky rokov sa ani jednou revolúciou, odporom či neposlušnosťou nepodarilo ľuďom nič vyriešiť. Zmenu k lepšiemu je totiž možné vykonať iba tvorivým prístupom a konaním.

Pravdou je, že je veľmi jednoduché všetko zvládnuť. A netreba pritom ani TÝCH HORE. Úplne stačí pochopiť, že ja som ten, ktorý je zodpovedný. Nikto nič nevyrieši, ak ja sám nezačnem robiť kroky na uskutočnenie zmeny. Veď celá spoločnosť je zložená práve z mnohých takýchto JA. Ak ja nezačnem robiť zmenu k lepšiemu, svet sa lepším nestane. Je to osobná zodpovednosť každého JA. Nie oni sú zodpovední, ale JA SÁM. Toto poznanie otvára úplne iné perspektívy. Zmena postoja človeka k svojmu vlastnému životu, k životu v spoločnosti, k celému svetu, je začiatkom malinkých zmien, ktoré uskutočnia ZMENU GLOBÁLNU.

A keď sa toto začne s človekom diať, vtedy prestáva byť nikým. Stáva sa zodpovedným a aktívnym tvorcom teraz ešte nepredstaviteľného, no skutočne dokonalého sveta. Sveta, v ktorom bude cťou nám všetkým žiť. Bude to náš svet, pretože si ho vytvoríme sami. Z miliárd JA sa stane dokonalé MY. A nemáme k tomu ďaleko. Je to na mne, na každom JA!

H.

zdroj:creativesociety

Kto nám vnucuje, čo si máme myslieť?

22.04.2024

Pokračujeme v odhaľovaní šablón tzv. architektov vedomia cez úplne legálne organizácie, ktorých cieľom je hlavne očierňovať určité skupiny. V nadväznosti na videosprávu Dr. Egona Cholakiana, v ktorej odhalil prácu tajného zoskupenia odnože bývalej KGB a jej pôsobenie v rôznych krajinách sveta na ľudí cez manipuláciu verejnej mienky, sa uskutočnil okrúhly stôl [...]

Kto manipulujte verejnou mienkou?

20.04.2024

Paradox dnešnej doby? Máme úplne legálne organizácie, ktorých cieľom je špiniť určité skupiny. V nadväznosti na videosprávu Dr. Egona Cholakiana, v ktorej odhalil prácu tajného zoskupenia odnože bývalej KGB a jej pôsobenie v rôznych krajinách sveta na ľudí cez manipuláciu verejnej mienky, sa uskutočnil okrúhly stôl „Slovensko a jeho [...]

Ako sa jednoducho ovplyvňujú voľby

17.04.2024

Pokračujeme v rozkrývaní práce tajnej organizácie, ktorá vznikla z bývalej sekcie KGB a pôsobí po celom demokratickom svete. Zo správy Dr. Egona Cholakiana, ktorý v týchto dňoch verejne odkryl informácie a fakty, uvádzame úryvok o práci a vplyve tejto organizácie na Ukrajine: „Výstižným príkladom využívania siete mediálnych agentov KGB [...]

remišová

Remišová: Konanie premiéra vykazuje známky zastrašovania súdnej moci

25.04.2024 13:50

Remišová to uviedla v reakcii na utorkovú kontrolu rezortu spravodlivosti na najvyššom súde.

SR súdy Kuffovci napadnutie farmár POX

Pojednávanie s Kuffovcami bude pokračovať v júli

25.04.2024 13:18

Súdny proces pokračoval výpoveďou ďalšej svedkyne.

Most v Poprade

V Poprade hrozí, že skolabuje doprava. Pomôcť má bezplatná jazda po diaľnici okolo mesta

25.04.2024 12:45

Je to problém, ktorý trápi vodičov v Poprade už roky. Štvorprúdovka vedúca z centra mesta do Kežmarku sa pod železničným mostom zužuje do dvoch pruhov.

polícia

Opitý vodič zdemoloval tri autá, nafúkal takmer 2,7 promile

25.04.2024 12:19

Škodu na vozidlách predbežne vyčíslili na približne 4 200 eur.

Tvorivá spoločnosť

Štatistiky blogu

Počet článkov: 325
Celková čítanosť: 641953x
Priemerná čítanosť článkov: 1975x

Autor blogu