Skúmate nás už niekoľko rokov. Tak kde sa stala chyba?

26. decembra 2022, Tvorivá spoločnosť, Nezaradené

Otvorený list pánovi Jakubovi Ludvíkovi

Vážený pán Ludvík,

Vaše meno bolo poslednú dobu viackrát skloňované v českých médiách. „Religionista Jakub Ludvík zkoumá hnutí AllatRa už několik let,“ dočítala som sa v rozhovore, ktorý bol zverejnený na seznamzpravy.cz.  Po jeho prečítaní, kedy mi doslova padla sánka, som sa vrátila na začiatok. Začala som čítať vetu po vete. Nechápem totiž, ako „odborník“, ktorý „študuje“ hnutie už niekoľko rokov, môže prísť k tak mylným záverom. Jasné, sme ľudia, sme omylní. A ľudský faktor v tomto prípade poriadne zamiešal kartami. Vy skúmate hnutie, ja sa v ňom aktívne účastním. 

Poďme si to teda spoločne porovnať:

Takto by sme mohli pokračovať mnohými ďalšími bodmi…

Na záver, pán Ludvík,  jedna z vašich citácií: „My religionisté používáme termín nové náboženské hnutí, který v sobě neobsahuje automaticky pejorativně zabarvené konotace.” Vy nás v rozhovore neoznačujete pojmom sekta, no je jasné, že v čitateľovi chcete vyvolať práve takýto dojem. Skrývajúc sa za svoju odbornosť, sa snažíte potvrdiť domienky redaktora, ktorého cieľ je jasný. Znevážiť a pošpiniť úsilie miliónov ľudí z celého sveta.

No akosi sa Vám nedarí zaradiť projekt do správneho priečinku. Ľudia nie sú ovce. Chcú žiť. Tvorivá spoločnosť a jej 8 osnov,  je jasným dôkazom toho, že spoločne dokážeme nájsť východisko zo všetkých kríz, vrátane tej klimatickej.   

Michaela Galambošová,  jedna z mnohých aktívnych účastníkov projektu Tvorivá spoločnosť