Založ si blog

Kolotoč žienky domácej

„Akoby u nás doma bývalo dvadsať ľudí, nie dvaja dospelí a jedno dieťa,“ pomyslela som si dnes pri vešaní bielizne. Niekedy mám pocit, že sa nedokážem vymotať z kolobehu prania, sušenia a skladania. Žehlím len výnimočne. Teda vtedy, keď naozaj musím. Počas prázdninového režimu sa množstvo špinavej bielizne stupňuje. Striedajú sa u nás deti, navštevujeme príbuzných a sústavne sa niekto niečím zakydá. Ani ja nie som výnimkou.

Jasné, nemusím prať ako moja stará mama, ktorá mohla snívať o automatickej práčke. Ešte si pamätám na časy, kedy ma v rámci prázdninovej „srandy“ zapriahla do drhnutia kobercov v potoku. Moje nadšenie zhaslo po desiatich minútach. Zo starostlivo urobenej manikúry mi zliezol lak, nohy ma štípali od ľadovej vody, zatiaľ čo moja babička sa usmievala od ucha k uchu. 

Z jej tváre som vyčítala jasné posolstvo: „Ejha, táto mlaď. Nevie, čo je to robota.“ Dnes mám o dvadsať rokov viac. Sama som mama a napriek výdobytkom techniky mi domáce práce, varenie a upratovanie, nákupy a starostlivosť o záhradu berie množstvo času. Veľmi dobre to zhrnula moja známa: „Robím od deviatej do piatej. Potom bežím na nákup, domov sa dostanem o šiestej, jednou rukou varím večeru, druhou plním práčku a treťou? Počkaj, veď tá neexistuje.” Chcela by mať voľný čas. No sústavný kolotoč žienky domácej jej to nedovolí. V hlave teda drží dve svetielka nádeje. Letnú týždňovú dovolenku u rodičov na východe Slovenska a Vianočné sviatky. Čas medzi týmito dvomi míľnikmi doslova pretrpí. „Nemá to pre mňa zmysel. To je tá dospelosť, o ktorej som snívala?” Známa chodí na rôzne kurzy, kde dúfa v to, že niekto ju naučí korčuľovať v tomto nezmysle. Aj tak to akosi nevychádza.

Napriek tomu, že žijeme v civilizovanom svete, máme toho na pleciach naložené čoraz viac. A pritom kopec vecí by za nás mohla robiť umelá inteligencia, variť obedy, vybavovať nákupy, dokonca aj vešať tú spomínanú bielizeň. V Tvorivej spoločnosti odľahne všetkým ženám. Pretože okrem výdobytkov techniky si užijeme to, čo hľadá každá z nás: Dostatok času pre seba. A vôbec, nemalo by to byť samozrejmé, aby každý mal čas aj pre seba a svoj osobný rozvoj?

M.

Zdroj: creativesociety

Ako sa jednoducho ovplyvňujú voľby

17.04.2024

Pokračujeme v rozkrývaní práce tajnej organizácie, ktorá vznikla z bývalej sekcie KGB a pôsobí po celom demokratickom svete. Zo správy Dr. Egona Cholakiana, ktorý v týchto dňoch verejne odkryl informácie a fakty, uvádzame úryvok o práci a vplyve tejto organizácie na Ukrajine: „Výstižným príkladom využívania siete mediálnych agentov KGB [...]

Na Slovensku totálne zlyháva demokracia. Máme dôkazy

15.04.2024

Slovensko sa zaraďuje medzi demokratické krajiny, no ľudské práva a sloboda prejavu sa tu neustále rôznym spôsobom porušujú. A to aj pod hlavičkou tých, ktorí majú ľudí chrániť. Určite ste zachytili hon na Tvorivú spoločnosť (aj hnutie ALLATRA), ktorá v relácii Reportéri, vo verejnoprávnej televízii, bola označená ako nebezpečná proruská sekta. Napísaných [...]

Tak sa nehanbi a rozprávaj!

14.04.2024

„Láska ukazuje človeku cieľ jeho života. Rozum ukazuje prostriedky, ako ich uskutočníte.“ Tomáš Garrigue Masaryk Píše sa rok 1900, Milan Rastislav Štefánik sa stáva zapisovateľom študentského pražského spolku Detvan, ktorý si dal za úlohu vzbudiť národné povedomie u Slovákov. Neostal len u Detvana. Spája sa s ľuďmi, [...]

Peter Pellegrini

Podpredsedovia alebo Šutaj Eštok. Nový šéf Hlasu bude známy na prelome mája a júna

20.04.2024 13:07

Milan Majerský predpokladá, že poslanci KDH zahlasujú za zvolenie súčasného ministra Richarda Rašiho do funkcie predsedu parlamentu.

armáda usa

Americké jadrové zbrane bližšie k Slovensku? Na svojom území ich chce mať aj Poľsko

20.04.2024 12:46

Americké jadrové zbrane sú od novembra 2009 v Belgicku, Nemecku, Taliansku a Holandsku.

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.

Italy Politics

Skrachované vzťahy šéfov vlád. Expremiér Babiš nie je jediný. Talianska líderka odkopla muža, keď sa zaliečal inej žene

20.04.2024 10:49

Rozvodom sa skončilo manželstvo už viacerých niekdajších predsedov vlád Českej republiky. A ktoré rozchody známych politikov vlani zvlášť rezonovali?

Tvorivá spoločnosť

Štatistiky blogu

Počet článkov: 323
Celková čítanosť: 636218x
Priemerná čítanosť článkov: 1970x

Autor blogu