Založ si blog

Archív: október, 2022

Komu dáš svoj hlas?

Blížia sa voľby. Sú doslova za dverami a ja sa prehŕňam množstvom letákov, brožúrok s tvárami ľudí mne viac známymi, niektorými menej. Čítam ich myšlienky, slogany, frázy…ale komu skutočne mám dať svoj hlas? Hlas…, ako výstižne to znie. Dám svoj hlas a už môžem mlčať, už si môžem ďalej žiť vo svojej rutine, kde už môj hlas nemá cenu, lebo som ho dala […]

Pokračovanie článku

Zadarmo. Ale…

Dodnes si pamätám na telefonát mobilného operátora, ktorému som “verná” takmer 15 rokov. Ako sa ukázalo, aj moja vernosť má svoje hranice… Dva roky dozadu Dlho som odolávala paušálu. Keďže pracujem výlučne z domu, väčšinu telefonátov som si vybavovala cez internet. Mobilné dáta som nepotrebovala využívať, doma máme WiFi pripojenie. O jeho kvalite by sa dalo […]

Pokračovanie článku

Môže tam stáť celé dni. Zatiaľ čo jej uteká čas.

Už z diaľky vzbudzovala pozornosť. Žena s podomácky vyrobeným plagátom pred supermarketom. Keď som išla okolo nej, uhla pohľadom. Hanbila sa. Prosiť o pomoc nikomu nepridá na hrdosti. Jedna z miliónov Zobrala som si vozík a počkala, kým sa dav okolo nás trošku vyprázdni. Zaujala ma prvá veta na plagáte, ktorá hovorila za všetko: „Chce žiť!” „To my všetci,” […]

Pokračovanie článku

Ľudia majú právo na túto informáciu

V nedeľu večer som si pozrela správu, ktorá ma zasiahla. Future of Humanity Report. Zverejnil ju Rotary International na svojom Twitteri. A ide do tuhého, priatelia. Zatiaľ, čo si tu vytvárame geopolitické a iné problémy, (akoby sme ich nemali dosť), náš svet stojí na pokraji existencie. Pre členov klubu Rotary International bola vypracovaná dôverná správa o klíme a […]

Pokračovanie článku

4 roky nekonečných prieťahov

Takmer k 60 percentám znásilnení dochádza v domácom prostredí. Len mizivé percento obetí podá trestné oznámenie. Čas, dokazovanie viny a strach z útočníka spraví svoje. Budeme mlčať? Pred istým časom som sa spoznala s Luciou. Úspešnou podnikateľkou, ktorá si v živote preskákala svoje. Už takmer 4 roky sa v tomto štáte snaží dovolať spravodlivosti. V […]

Pokračovanie článku

Platba alebo exekúcia

Máme malú rodinnú firmu pôsobiacu v oblasti stavebníctva. Bola som prekvapená, keď som si v schránke našla list od nemenovanej spoločnosti, pretože drvivá väčšina formalít chodí na meno manžela. Otvorila som ju, obsah rýchlo prebehla očami. Platba faktúry alebo hrozba exekúcie. Čo to má znamenať? Nič som si neobjednala Milá spoločnosť ma informovala, že vykonala […]

Pokračovanie článku

Ohlédnutí za létem

Kukuřice na poli V létě u nás snad na všech polích rostla kukuřice. Chtěla jsem si ji natrhat a tak jsem se snažila najít majitele. Jenže tady jsem narazila. Majitel to někomu pronajímá a najít na dotyčného kontakt je snad nadlidský úkol. Na katastru lze najít pouze majitele, ale kontakt se tam neuvádí. A víte, co mi přišlo legrační? Na internetu se dalo najít spoustu […]

Pokračovanie článku

Ako som (ne)skončila s novinárčinou

Bulvár patrí medzi najčítanejšie plátky súčasnosti. Ľudí akosi láka nazerať do cudzej kuchyne. Okrem šoubiznisu sa radi „zabávame“ na prekáraní sa politikov. A pojem novinár? Ten sa asociuje s človekom bez chrbtovej kosti, ktorý je schopný kvôli vysokej čítanosti článku zabudnúť na svedomie. Keď to nenapíšeš ty, napíše to niekto iný. Pred pár rokmi som […]

Pokračovanie článku
ONLINE: Putin: Rusko je slabšie ako NATO, vojna by nedávala zmysel. Stíhačiek F-16 sa nebojí

ONLINE: Putin: Rusko je slabšie ako NATO, vojna by nedávala zmysel. Stíhačiek F-16 sa nebojí

28.03.2024 06:15

Vojenský šéf NATO Bauer verí, že príchod stíhačiek F-16 bude mať vplyv na bojisku na Ukrajine. Zničíme ich, tak ako západné tanky, tvrdí Putin.

Prezidentský duel Korčok – Pellegrini: Kandidáti si nič nedarovali, kampaň nabrala na obrátkach

Prezidentský duel Korčok – Pellegrini: Kandidáti si nič nedarovali, kampaň nabrala na obrátkach

28.03.2024 12:00

Duel prezidentských kandidátov Korčoka a Pellegriniho sme sledovali online.

V januári nula, vo februári 590 a v polovici marca už 3 000 ton. Ukrajinské drony prinútili Kremeľ pýtať si benzín od Lukašenka

V januári nula, vo februári 590 a v polovici marca už 3 000 ton. Ukrajinské drony prinútili Kremeľ pýtať si benzín od Lukašenka

27.03.2024 19:34

Jeden z vládnych zdrojov poznamenal, že rozhovory boli náročné, keďže Bielorusko uprednostňuje vývoz paliva na zahraničné trhy.

To je nejaká partizánčina. Harabin poprel podporu Pellegrinimu

To je nejaká partizánčina. Harabin poprel podporu Pellegrinimu

28.03.2024 09:00

V médiách sa ráno objavila správa, že Harabin pôjde voliť v druhom kole šéfa Hlasu.

Tvorivá spoločnosť

Štatistiky blogu

Počet článkov: 320
Celková čítanosť: 622800x
Priemerná čítanosť článkov: 1946x

Autor blogu