Založ si blog

Archív: september, 2023

Svet sa už zmenil

… No napriek tomu sa tvárime, že sa nič nedeje …Náš svet už nikdy nebude taký, ako bol predtým. Ale pre ľudí je veľmi ťažké prijať a pochopiť, že klimatická kríza už teraz vážne ovplyvňuje život každého človeka. Extrémne prejavy počasia naberajú na sile a frekvencii. A vzniká paradox, že z jednej strany ide o problém, ktorý sa týka bezpečnosti človeka, […]

Pokračovanie článku

Nejako to vydržíme, nie?

Pracujem 48 hodín týždenne, voľno nemám ani cez víkendy. Mám dieťa, ktoré začalo chodiť do inej školy. Máme malú firmu, pričom nemáme vyplatených takmer polovicu faktúr. Tie menšie sú vyplatené počas pár dní. Na tie veľké čakáme niekoľko mesiacov. „Uhradíme vám ju, až nám prídu peniaze.” Túto vetu v rozličnom prevedení sme počuli miliónkrát. Do toho […]

Pokračovanie článku

A čo ak majú pravdu? Žijeme v hektickej dobe. Práca, deti, záujmy, starosti i radosti každodenného života… Deň za dňom letia ako opreteky. Niekedy je ťažké sa čo i len na chvíľu zastaviť a porozmýšľať: „Je všetko v poriadku?” Záplava informácií z mediálneho priestoru, od servilnosti, tuposti až po premúdrelé reči „osobností“. Médiá nám predostierajú […]

Pokračovanie článku

Kde sa podel pud sebazáchovy?

Minule, pri večernej prechádzke, sme zbadali srnku. Najprv nás nevidela, pásla sa, no keď nás zbadala, strnula. Ani sa nehla, v snahe splynúť s okolím. Spomenula som si na presvedčenie, ktoré som mala v detstve. Keď som zavrela oči, myslela som si, že ma nikto nevidí. Pretože ja ich nevidím. Mama rada so mnou hrala túto hru. Ale len do určitého veku. Sama som v živote neraz […]

Pokračovanie článku

Nemůžeme zaručit budoucnost svým dětem

Tak, a je to! Jsme v háji! Přes 9 let se vám dobrovolníci mezinárodního společenského hnutí AllatRa i mezinárodního projektu Tvořivé společnosti snaží vysvětlit, co se děje s klimatem. Tolik let snažení, tolik informací, hromada asociativních příkladů, obsáhlá informativní fóra, neustálé vysvětlování a lidi jsou pořád jak pitomí. Haló! Žene se na nás […]

Pokračovanie článku

Neprestávajme snívať, tvoriť, žiť

Vidíte to aj vy? Náš svet je taký zraniteľný a taký neskutočne nádherný. Bol nám daný do vienka. Stačí len otvoriť oči, započúvať sa do jeho zvukov, cítiť jeho vôňu. Dokážeme to vôbec? Uvedomujeme si, koľko krásy je schovaných v jednoduchom šume vetra v steblách trávy? V zurčaní potoka? Poslednú dobu sa neskoro večer často len tak postavím na balkón a za […]

Pokračovanie článku

Nemám ráda katastrofické filmy

Už od dětství jsem neměla ráda (spíše jsem přímo nesnášela) katastrofické filmy a vůbec jsem nedokázala vysvětlit proč. Již dávno nejsem dítě, a když vidím, co se kolem děje, tak už vím, proč jsem nikdy nemusela tenhle filmový žánr. Takové scény jsou bohužel už realitou dneška. Někde hoří, je sucho, jinde jsou záplavy, sesuvy půdy, tajfuny, tornáda a […]

Pokračovanie článku

Zapredanci s teplým vzduchom

Keďže mám hory ako sa hovorí „za oknom“, vybral som sa zdolať nejakú 3000-ku. Vo vysokohorskom prostredí ma vždy fascinovali ľadovce. Vypadajú tak mohutne. Nespočetné kubické metre ľadu v sebe ukrývajú neuveriteľné množstvo vody. Vody bohatej na minerály, ktoré sa tam dostali rozmieľaním tisícov ton skál. Tak aj ľadovcová voda vyzerá, ako mlieko. […]

Pokračovanie článku

Tri typy ľudí. Ku ktorému patríš Ty?

Tak nám treba! Najvyšší čas, aby už skončilo toto bláznovstvo! Tvrdí prvý typ ľudí. Sama pre seba som ich nazvala ako apokalyptici. Nevedia sa “dočkať” Súdneho dňa, pri každej prírodnej katastrofe si mädlia ruky a so zdvihnutým obočím vravia: “Ja som to už dávno vravel.” Sú hrdinovia sociálnych sietí, fejzbúkov, TikTokov… môžeš na nich natrafiť aj v […]

Pokračovanie článku

Pandémia, ktorú je ťažké poraziť

„Páľte už do pr…e. vy len strašíte, zobuďte sa!” Videla som takýto komentár na sociálnej sieti. V príspevku nebolo nič vymykajúce sa priemeru. Graf s narastajúcimi klimatickými zmenami, fotografie zničených striech, ľudia po krk vo vode, čakajúci na záchranu. Zdvihla som obočie. “Kde tu je strašenie?” So strašením mám skôr spojené detské povedačky. Rodičia […]

Pokračovanie článku
Medvedica s mladými v uliciach Žiaru, zvýšte opatrnosť. Na miesto smeruje zásahový tím

Medvedica s mladými v uliciach Žiaru, zvýšte opatrnosť. Na miesto smeruje zásahový tím

26.04.2024 16:09

Pohyb medvedice spozorovali v okolí Šibeničného vrchu a na Slnečnej stráni v blízkosti cesty na Partizánskej ulici.

Prepych a pád Putinovho generála. Aký luxus si užíval a ohrozí jeho škandál ministra obrany?

Prepych a pád Putinovho generála. Aký luxus si užíval a ohrozí jeho škandál ministra obrany?

27.04.2024 06:00

Timur Ivanov protekčne prideľoval zákazky podnikateľovi, ktorý mu na revanš bezplatne postavil vilu a zadarmo obnovil nehnuteľnosť z 19. storočia.

Tragédia v Rohožníku: Muž mŕtvy, pobodaná žena a deti v nemocnici

Tragédia v Rohožníku: Muž mŕtvy, pobodaná žena a deti v nemocnici

27.04.2024 08:10

Záchranári vyslali ambulancie do bytového domu v okrese Malacky, kde bolo pobodaných viacero osôb.

Tvorivá spoločnosť

Štatistiky blogu

Počet článkov: 325
Celková čítanosť: 643166x
Priemerná čítanosť článkov: 1979x

Autor blogu