Založ si blog

Krásny človek

Moja mama bola krásny človek. Žila vedľa mňa a ja som si po celý čas myslela, že jej dobrota, pokoj, pracovitosť, pokora, pomoc iným, že to všetko sú atribúty jej povahy, že jej to bolo dané do vienka, že sú to jej vlastnosti.

Sem tam spomenula svojho otca – ňaňku, ktorý bol podľa jej slov veľmi dobrý človek. Nepoznala som ho, zomrel ešte pred mojím narodením. A tak som sa utvrdila v tom, že „to“ má zdedené po svojom ockovi, a my ostatní sme iní…

Moja mamina bola veriaca. Ja, mladá a hlúpa, som nechápala, prečo chodí do kostola, prečo sa modlí a na čo jej to všetko je. Veď v kostole hovoria samé bludy.

Nikdy som sa totiž nestotožnila s obrazmi Krížovej cesty v našom kostole. So všetkým tým smútkom, strachom, s protichodnosťami, ktoré nám boli kázané. So všetkou tou hrou na veriacich.

No nič z toho, čo som vymenovala, nesedelo na moju maminu. Jej viera v Boha bola tichá a skutočná.

Je ťažké nevedieť pravdu

Viem to až teraz, keď sa sama snažím spoznávať hĺbku spojenia s Ním, s Bohom, duchovným svetom. Môže to mať rôzne epitetá, no ich podstatou je Láska. Až teraz, po mnohých rokoch chápem to, ako žila žena, ktorá Žila. Navonok sa to prejavovalo dobrotou, nezištnou pomocou a láskou ku všetkým. Vnútorne žila božským. Ona vedela, čo chráni od všetkého zlého vo svojom vnútri. Vo svojom vnútri mala najcennejší Poklad, ktorého hodnotu človek dokáže oceniť až vtedy, keď ho v sebe nájde. Ona nepotrebovala byť učenou, citovať výňatky z Biblie. Ona tak jednoducho žila.

Pozorovala som, že väčšina ľudí po omši ostáva pred kostolom a zhovára sa. Vedela som, že aj ohovárajú, vysmievajú sa…, že konajú inak, ako sa tvárili minúty pred tým v kostole. Vtedy som nechápala, prečo to tak je. Ale videla a vnímala som aj to, ako moja maminka tichúčko kráča domov z kostola a je krásna. Skutočná. Tak sa prejavuje Láska k Bohu. Prosto.

Chcem tým povedať, že sú ľudia, ktorým stačí pochopiť podstatu, nájsť Zmysel svojho života a podriadiť Mu všetko. A sú ľudia, ktorí potrebujú rozumom pochopiť, overiť si, preskúmať a nájsť Pravdu. Bohužiaľ, v kostoloch a svätých písmach nájdeme len polovičnú pravdu.

Za pár dní 22.7.2023 sa bude na internete vysielať konferencia „Globálna kríza. Kto je pre nás Ježiš Kristus.“ Je za ňou obrovská mravenčia práca ľudí, ktorí zbierali fakt za faktom, aby ukázali ľuďom pravdu o tom, čo nám Ježiš v skutočnosti priniesol. Bez pravdy sa totiž veľmi ťažko žije. Niekto má to Šťastie, že Pravdu cíti a nasleduje ju. A niekto potrebuje dôkazy, aby mu všetko zapadlo na svoje miesto.

Pre mňa to bolo veľmi dôležité. Mala som pred sebou príklad toho, ako sa žije Pravdou. No len stretnutím sa s faktami, ktoré mi odokryli dovtedy nepochopené, som ju mohla sama nájsť. A to je veľmi cenné.

H.

zdroj: creativesociety

Kto nám vnucuje, čo si máme myslieť?

22.04.2024

Pokračujeme v odhaľovaní šablón tzv. architektov vedomia cez úplne legálne organizácie, ktorých cieľom je hlavne očierňovať určité skupiny. V nadväznosti na videosprávu Dr. Egona Cholakiana, v ktorej odhalil prácu tajného zoskupenia odnože bývalej KGB a jej pôsobenie v rôznych krajinách sveta na ľudí cez manipuláciu verejnej mienky, sa uskutočnil okrúhly stôl [...]

Kto manipulujte verejnou mienkou?

20.04.2024

Paradox dnešnej doby? Máme úplne legálne organizácie, ktorých cieľom je špiniť určité skupiny. V nadväznosti na videosprávu Dr. Egona Cholakiana, v ktorej odhalil prácu tajného zoskupenia odnože bývalej KGB a jej pôsobenie v rôznych krajinách sveta na ľudí cez manipuláciu verejnej mienky, sa uskutočnil okrúhly stôl „Slovensko a jeho [...]

Ako sa jednoducho ovplyvňujú voľby

17.04.2024

Pokračujeme v rozkrývaní práce tajnej organizácie, ktorá vznikla z bývalej sekcie KGB a pôsobí po celom demokratickom svete. Zo správy Dr. Egona Cholakiana, ktorý v týchto dňoch verejne odkryl informácie a fakty, uvádzame úryvok o práci a vplyve tejto organizácie na Ukrajine: „Výstižným príkladom využívania siete mediálnych agentov KGB [...]

Moment dopadu balistickej rakety na iracké mesto Erbil

Úder na Sýriu. Izrael zasiahol budovu bezpečnostných síl v Damasku

02.05.2024 23:01, aktualizované: 23:25

Sýrske štátne médiá o údere bezprostredne neinformovali.

ucla

USA: Na univerzite UCLA zadržali najmenej 200 propalestínskych demonštrantov

02.05.2024 22:22

Polícia zlikvidovala barikády a začala vypratávať tábor demonštrantov.

trump

Ďalší útok na Kapitol? Výsledky volieb uznám, len ak budú čestné, uviedol Trump

02.05.2024 21:52

Podobné slová použil aj v rokoch 2016 a 2020.

Miloš Vučevič

Smer Moskva. Srbský parlament potvrdil novú vládu, na niektorých ministrov sú uvalené sankcie

02.05.2024 21:19

Vučevičovu vládu po búrlivej dvojdňovej rozprave podporilo 152 z 250 poslancov.

Tvorivá spoločnosť

Štatistiky blogu

Počet článkov: 325
Celková čítanosť: 645792x
Priemerná čítanosť článkov: 1987x

Autor blogu