Založ si blog

40 korún na deň

Ešte si pamätám na stredoškolské časy, kedy sa mi dostali do rúk knihy typu „Mysli ako bohatý.” Zaujala ma. Pochádzam z priemernej viacčlennej rodiny, kde sa poctivo zvažoval každý výdavok, pretože peňazí nebolo nikdy nazvyš. Motivačné knihy pomaly prenikali na trh a ja som nadobudla presvedčenie, že úspech = bohatstvo a že čím viac zarobím, tým budem šťastnejšia. Koniec koncov, doba sa nezmenila. Dnes nás o ilúzii šťastia presviedčajú influenceri. Či zažívajú pocit šťastia, na to musia odpovedať oni sami.

Prvá výplata

Z prvej výplaty som si chcela kúpiť nový fotoaparát, mobil a originálny obraz od slovenského autora, nech teda podporím umenie. Naivita ma prešla pri pohľade na výplatu. Ledva som zaplatila podnájom a kúpila si v čínskom obchode nové tenisky. Aby som dokázala vyjsť do ďalšej výplaty, rozrátala som si, že denne nemôžem minúť viac než 40 korún. Bola to dobrá skúsenosť, no už vtedy som mala pocit, že niečo nie je tak, ako by malo byť. Spoznala som manželské páry, ktoré brigádovali v továrni, pracovali občas aj 16 hodín denne, len aby zarobili peniaze a poslali ich domov na Slovensko. Ak niekto zdvihne neveriacky obočie, že to tak nemôže byť, pretože predsa zákonník práce chráni zamestnanca – nie, nie je to tak. Všetko sa dá obísť. Na papieri jedno a prax? Tá vraví o druhom.

Tá bezmocnosť

Dobre si na to pamätám. Mala som niečo po dvadsiatke, slnko som nevidela takmer celé leto, pretože som celé dni trávila v továrni, aby som si zarobila aspoň čo-to na ďalší semester. Už vtedy som premýšľala o tom, či je toto zmysel života? Pracovať ako robot, cez víkend sa venovať domácnosti a tešiť sa na biedny dôchodok? V domnení, že vari vtedy si oddýchnem. Snažila som sa absolvovať vysokú školu s čo najlepšími výsledkami. Veď sa vraví: „Uč sa, budeš sa mať lepšie!” Nebolo to celkom tak. 


Pri promóciách nás rektor presviedčal, že na nás čakajú s otvorenou náručou. Už vtedy som bola skeptická voči tomuto tvrdeniu. Keď som sa ukázala na úrade práce s titulmi pred menom a za menom, zamestnankyňa úradu mi ponúkla rekvalifikačný kurz. 

Prešlo viac ako desaťročie. Máme malú rodinnú firmu a veru, máme sa čo obracať. Veď to pozná každý, aspoň teda drvivá väčšina ľudí, ktorí sa snažia vyžiť v mori poplatkov, byrokracie, inflácie a ekonomickej krízy. V rozhovoroch s ľuďmi skôr či neskôr prídu na pretras peniaze. Započujete to v obchode, v kaviarňach, ľudia sa buď sťažujú na to, že im to nevychádza, alebo sa naopak chvastajú drahou vecou. 

Dnes môžeme vytvoriť takú spoločnosť, kde nemusíme neustále nosiť v hlave nezaplatené účty, ani preratávať náš rozpočet na jeden deň. Môžeme žiť v blahobyte. Peňazí je dosť. Len prečo sú dnes len u chabého percenta jedincov, ktorí aj tak nikdy nebudú mať dosť?

M.

zdroj: creativesociety.com

Kto nám vnucuje, čo si máme myslieť?

22.04.2024

Pokračujeme v odhaľovaní šablón tzv. architektov vedomia cez úplne legálne organizácie, ktorých cieľom je hlavne očierňovať určité skupiny. V nadväznosti na videosprávu Dr. Egona Cholakiana, v ktorej odhalil prácu tajného zoskupenia odnože bývalej KGB a jej pôsobenie v rôznych krajinách sveta na ľudí cez manipuláciu verejnej mienky, sa uskutočnil okrúhly stôl [...]

Kto manipulujte verejnou mienkou?

20.04.2024

Paradox dnešnej doby? Máme úplne legálne organizácie, ktorých cieľom je špiniť určité skupiny. V nadväznosti na videosprávu Dr. Egona Cholakiana, v ktorej odhalil prácu tajného zoskupenia odnože bývalej KGB a jej pôsobenie v rôznych krajinách sveta na ľudí cez manipuláciu verejnej mienky, sa uskutočnil okrúhly stôl „Slovensko a jeho [...]

Ako sa jednoducho ovplyvňujú voľby

17.04.2024

Pokračujeme v rozkrývaní práce tajnej organizácie, ktorá vznikla z bývalej sekcie KGB a pôsobí po celom demokratickom svete. Zo správy Dr. Egona Cholakiana, ktorý v týchto dňoch verejne odkryl informácie a fakty, uvádzame úryvok o práci a vplyve tejto organizácie na Ukrajine: „Výstižným príkladom využívania siete mediálnych agentov KGB [...]

polárna žiara

Čína si už brúsi zuby. Posledný voľný kus zeme na strategickom súostroví Arktídy je na predaj

17.05.2024 10:19

Záujemcovia môžu získať odľahlý pozemok s názvom Söre Fagerfjord na juhozápade Svalbardu za 300 miliónov eur.

Václav Klaus

Ochranka zlyhala aj pri Klausovi. Vtedy mal však útočník iba airsoftovú pištoľ

17.05.2024 10:00

„Keby mal ostrú zbraň, tak sme bez prezidenta,“ povedal český bezpečnostný expert Andor Šándor o incidente z roku 2012, keď mladý výtržník vystrelil na Václava Klausa.

fico, atentát na fica,

Klaus vyzval médiá, aby nebagatelizovali atentát na slovenského premiéra Fica

17.05.2024 09:38

Bagatelizovanie toho, čo sa stalo, je podľa českého exprezidenta niečo, proti čomu treba „zásadne protestovať“.

atentát Banská Bystrica Fico nemocnica polícia

NAKA prehľadala byt strelca na Fica. Domov priviezla aj atentátnika

17.05.2024 08:43, aktualizované: 09:35

Vyšetrovatelia vykonávali domovú prehliadku a kriminalistickí technici zaisťovali stopy.

Tvorivá spoločnosť

Štatistiky blogu

Počet článkov: 325
Celková čítanosť: 652023x
Priemerná čítanosť článkov: 2006x

Autor blogu