Založ si blog

Kde sa podel pud sebazáchovy?

Minule, pri večernej prechádzke, sme zbadali srnku. Najprv nás nevidela, pásla sa, no keď nás zbadala, strnula. Ani sa nehla, v snahe splynúť s okolím. Spomenula som si na presvedčenie, ktoré som mala v detstve. Keď som zavrela oči, myslela som si, že ma nikto nevidí. Pretože ja ich nevidím. Mama rada so mnou hrala túto hru. Ale len do určitého veku. Sama som v živote neraz pochopila, že problémy nezmiznú len preto, že zavriem oči. Dnes mi stav celej našej spoločnosti pripomína hru na stádo sŕn, ktoré strnulo. Nie, práve toto zviera je rozumnejšie, pretože robí aspoň niečo, aby sa zachránilo. My sme zvolili pštrosiu taktiku. Rozhodli sme sa, že najlepšie je problémom nevenovať pozornosť. Veď ono “sa to akosi utrasie.” Oveľa viac nás zaujíma nová séria reality šou než to, koľko obetí zahynulo niekde v krajine, ktorú aj tak nevieme nájsť na mape. Dôležité je jedno. Žiť svoj doterajší život, nahrabať čo najviac pre seba a nedať sa vytrhnúť z letargie. A totálne sa vykašľať na pud sebazáchovy. 

Nerušte moje kruhy

V komentároch na sociálnej sieti som natrafila na zaujímavý komentár: „S…iem na klimatické zmeny. Nech ma odnesie aj s domom. Aspoň si polietam ako Dorotka z rozprávky O čarodejníkovi z krajiny Oz.” Mne to prišlo trápne. Ani trošku som sa nevedela zasmiať tomuto nepodarenému vtipu. Som zvedavá, či by bol ten komentátor skutočne takým hrdinom, keby prišlo na lámanie chleba.

Máme na výber dva scenáre. Buď sa spoločne postaviť voči klimatickým zmenám, zjednotiť vedecký potenciál alebo zdochnúť. Pred touto voľbou budeš stáť aj ty, ktorý si napísal veľavravný príspevok. “Ja patrím k typu, ktorému sa hnusia sektári ako napr. tvorivá spoločnosť.” Pre mňa je sektár ten, kto pchá hlavu do piesku, nerozmýšľa, neanalyzuje, nekoná. Alebo ti možno krivdím. Možno máš eso v rukáve, hľadáš východisko z klimatických katastrof, zachraňuješ ľudí, evakuuješ, hovoríš o tom, čo sa deje. Možno máš riešenie, ktoré nám pomôže. Tak sem s ním. Alebo i naďalej ostaneš gaučovým kritikom?

M.

Zdroj: creativesociety.com

Kto nám vnucuje, čo si máme myslieť?

22.04.2024

Pokračujeme v odhaľovaní šablón tzv. architektov vedomia cez úplne legálne organizácie, ktorých cieľom je hlavne očierňovať určité skupiny. V nadväznosti na videosprávu Dr. Egona Cholakiana, v ktorej odhalil prácu tajného zoskupenia odnože bývalej KGB a jej pôsobenie v rôznych krajinách sveta na ľudí cez manipuláciu verejnej mienky, sa uskutočnil okrúhly stôl [...]

Kto manipulujte verejnou mienkou?

20.04.2024

Paradox dnešnej doby? Máme úplne legálne organizácie, ktorých cieľom je špiniť určité skupiny. V nadväznosti na videosprávu Dr. Egona Cholakiana, v ktorej odhalil prácu tajného zoskupenia odnože bývalej KGB a jej pôsobenie v rôznych krajinách sveta na ľudí cez manipuláciu verejnej mienky, sa uskutočnil okrúhly stôl „Slovensko a jeho [...]

Ako sa jednoducho ovplyvňujú voľby

17.04.2024

Pokračujeme v rozkrývaní práce tajnej organizácie, ktorá vznikla z bývalej sekcie KGB a pôsobí po celom demokratickom svete. Zo správy Dr. Egona Cholakiana, ktorý v týchto dňoch verejne odkryl informácie a fakty, uvádzame úryvok o práci a vplyve tejto organizácie na Ukrajine: „Výstižným príkladom využívania siete mediálnych agentov KGB [...]

EU Dollar Euro Parity Explainer

Lídri susedných štátov svoje sľuby o eure nesplnili. Kedy Slováci prestanú platiť korunou, forintom a zlotým?

05.05.2024 11:23

Politici v Česku, Poľsku a Maďarsku mali ambiciózne plány s prijatím spoločnej európskej meny. Zostalo pri kvetnatých rečiach. Ako to vyzerá teraz?

Partizánske / Prietrž mračien / Potopa / Pes /

Stačilo 15 minút. Po prietrži mračien vytopilo časť Partizánskeho, vyhlásili mimoriadnu situáciu

05.05.2024 10:42

Okrem mimoriadnej situácie vyhlásili aj tretí stupeň povodňovej aktivity.

Vesmír / AStronómia / Hviezdy /

Z Hurbanova do brazílskeho Ria. Pätica slovenských študentov postúpila na medzinárodnú olympiádu v astronómii

05.05.2024 10:28

Do medzinárodného kola sa prebojovali Patrik Prítrský, Mário Tlamka, Vladimír Slanina, Tomáš Kubrický a Marek Baňárek.

Willy Brandt / Günter Guillaume /

Špión Stasi Guillaume stál pred 50 rokmi za odstúpením kancelára Willyho Brandta

05.05.2024 09:50

Keď 24. apríla 1974 zatkli v Bonne pracovníka úradu spolkového kancelára Güntera Guillauma, jeden z najväčších škandálov v Nemeckej spolkovej republike bol na svete.

Tvorivá spoločnosť

Štatistiky blogu

Počet článkov: 325
Celková čítanosť: 646904x
Priemerná čítanosť článkov: 1990x

Autor blogu