Založ si blog

Záhadná nechápavost

Když jsem nastoupila do nové práce jako pracovník v sociálních službách v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež, byla jsem nadšená z toho, že budu pracovat s dětmi z nižších sociálních vrstev. Protože jsem vyrůstala v podobném prostředí, měla jsem touhu pomáhat dětem v podobné životní situaci. Už jsem si v hlavě vymýšlela, co všechno budeme dělat (hry, malování, tvoření, nové dovednosti, kvízy atd). Ale byl tam jeden hlavní a největší kámen úrazu – kolegové. Cokoliv jsem navrhla, tak zamítli, že už to s dětmi někdy dělali a ať vymyslím cokoliv, tak už to prostě dělali a nemá cenu něco vymýšlet. Tohle mi dost vzalo vítr z plachet i prvotní nadšení. I přes brblání kolegů jsem dětem vymýšlela program, ale už jsem z toho neměla takovou radost jako na začátku. Od kolegů jsem žádnou podporu ani pomoc nedostala. Spíš naopak. Do tří měsíců jsem tam skončila. 

Když jsem zjistila o projektu Tvořivá společnost, byla jsem z něho moc nadšená a chtěla jsem hned začít s něčím pomáhat. Informuji o něm lidi už asi tři roky. A nějak nechápu, co na tom lidé pořád nechápou. Proč na projekt kydají jen špínu a pomluvy aniž by se s ním osobně seznámili? Všechno se vysvětlovalo a vysvětluje pořád dokola, z různých úhlů pohledu, na různých příkladech. Dobrovolníci udělali tak obrovský kus práce, že kdyby je někdo platil, tak se už všichni topíme v penězích. Ale my to děláme ve svém osobním volnu, na vlastní náklady, většinou se na všechno skládáme po malých částkách, každý dává kolik může. Učíme se nové věci a snažíme se doklepat ke každému člověku. A po všech těch reakcích mi je smutno. Upřímně nechápu, proč lidé zavrhují jediný projekt, který zlepší životy nám všem a zaručuje důstojné podmínky pro život, jistou perspektivu budoucnosti a hlavně nabízí východisko ze všech nynějších krizí. 

Víte reakce okolí má na nás občas velký vliv. Těší mě, když lidé sami vyhledávají informace o Tvořivé společnosti, když se zeptají, co znamená znak a nápis na mém tričku nebo mikině. Nebo když mi mávají, když jedu autem polepeným nápisem “Podporuji Tvořivou společnost”. Nebo když si lidé sami berou noviny, které s dětmi rozdáváme a občas je házíme i do schránek.  Naplňuje mě to a dělá mě šťastnou, že můžu pomáhat ostatním a aspoň trochu přispět na zlepšení světa a vybudování nového formátu společnosti. A tím zajistit přežití celého lidstva, mých dětí a hlavně všem zajistit nádhernou budoucnost bez současných problémů. Ten vnitřní pocit radosti se nedá s ničím srovnávat a nedá se zaměnit.

V slovníku o slově nechápavost se píše: „Nechápavost je stav, kdy člověk není schopen přijmout, porozumět nebo pochopit informace nebo myšlenky.“ A já si kladu otázku: je to skutečně nechápavost nebo se tím řešením někteří lidé jenom nechtěji zabývat? Lidé už musí konečně pochopit, že čas se krátí a na volbě každého záleží, zda jako lidstvo přežijeme nebo zemřeme spolu s planetou. Je načase dospět a převzít odpovědnost do vlastních rukou! 

Julie

Zdroj: creativesociety

Kto nám vnucuje, čo si máme myslieť?

22.04.2024

Pokračujeme v odhaľovaní šablón tzv. architektov vedomia cez úplne legálne organizácie, ktorých cieľom je hlavne očierňovať určité skupiny. V nadväznosti na videosprávu Dr. Egona Cholakiana, v ktorej odhalil prácu tajného zoskupenia odnože bývalej KGB a jej pôsobenie v rôznych krajinách sveta na ľudí cez manipuláciu verejnej mienky, sa uskutočnil okrúhly stôl [...]

Kto manipulujte verejnou mienkou?

20.04.2024

Paradox dnešnej doby? Máme úplne legálne organizácie, ktorých cieľom je špiniť určité skupiny. V nadväznosti na videosprávu Dr. Egona Cholakiana, v ktorej odhalil prácu tajného zoskupenia odnože bývalej KGB a jej pôsobenie v rôznych krajinách sveta na ľudí cez manipuláciu verejnej mienky, sa uskutočnil okrúhly stôl „Slovensko a jeho [...]

Ako sa jednoducho ovplyvňujú voľby

17.04.2024

Pokračujeme v rozkrývaní práce tajnej organizácie, ktorá vznikla z bývalej sekcie KGB a pôsobí po celom demokratickom svete. Zo správy Dr. Egona Cholakiana, ktorý v týchto dňoch verejne odkryl informácie a fakty, uvádzame úryvok o práci a vplyve tejto organizácie na Ukrajine: „Výstižným príkladom využívania siete mediálnych agentov KGB [...]

Cikajúceho chlapca v Bruseli obliekli do detvianskeho kroja

Cikajúceho chlapca v Bruseli obliekli do detvianskeho kroja

04.05.2024 21:52

Desiatky ľudí aj krajania zo Slovenska boli v sobotu poobede svedkami oblečenia bruselskej sochy Manneken Pis do detvianskeho kroja.

sanitka, záchranka

Po nehode vetroňa v Martine evidujú minimálne jednu obeť. Situáciu komplikuje požiar

04.05.2024 19:53, aktualizované: 20:36

Na mieste v týchto chvíľach stále prebieha zásah záchranných zložiek.

Sadiq Khan

Labourista Sadiq Khan bol tretíkrát po sebe zvolený za starostu Londýna. Ide o rekord

04.05.2024 19:32

Syn pakistanských prisťahovalcov vďaka dnešnému výsledku predstihol svojho predchodcu a bývalého premiéra Borisa Johnsona, ktorý bol vo funkcii dve volebné obdobia.

Germany Nazi Villa

Vilu šéfa Hitlerovej propagandy ponúkajú zadarmo. Ak sa nenájde záujemca, buldozéry ju zrovnajú so zemou

04.05.2024 19:00

V honosnej vile pri jazere Joseph Goebbels pracoval, oddychoval a aj sa zabával s milenkami. Prečo je niekdajšia luxusná nehnuteľnosť už dlhé roky neobývaná?

Tvorivá spoločnosť

Štatistiky blogu

Počet článkov: 325
Celková čítanosť: 646764x
Priemerná čítanosť článkov: 1990x

Autor blogu