Založ si blog

Len sa menia kulisy

Včera večer sa mi fakt nič nechcelo. Všetko ma bolelo, pálili ma oči, celý týždeň som mala doma choré dieťa a keď vyzdravelo, odovzdalo mi štafetu. Večer som s premáhaním zapla počítač. „Ešte je šanca, ešte veľa môžeme,“ to boli vety, ktoré ma motivovali ku konaniu. Premôcť malichernú slabosť. Veď som bola v teple, v suchu, vo vedľajšej miestnosti bolo počuť praskanie ohňa v krbe, dcéra a muž sa smiali na nejakej českej komédii, u nás doma bolo všetko v poriadku. Prebehla som sociálne siete, prečítala si komentáre pod videami a príspevkami Tvorivej spoločnosti, ktoré apelujú na to, že dnes, 2. decembra je dôležité fórum. Reakcie ľudí sú vo veľkej miere ako cez kopirák.
„Strašíte! Choďte čistiť oceán! Sektári. Čistá utópia.” Vzdychnem si, uvedomujem si, ako veľmi nás ovplyvňujú médiá, ktoré nám presne povedia, čo máme nosiť, koho máme milovať, koho nenávidieť, čo si máme myslieť. Veď oni nepotrebujú ovečky, ktoré sa snažia vyrvať z jediného košiara. Nemám náladu ani chuť nikoho presviedčať. Veď klíma skôr či neskôr presvedčí aj neveriacich Tomášov. Klíma ich sama pošle tam, kde oni posielajú účastníkov projektu Tvorivá spoločnosť. Na druhej strane som nestratila nádej v ľudskosť, v zdravý rozum ľudí z celej planéty. Viem, že nie sme tupé stádo gaučových kritikov, ale ľudia, ktorí si vedia overovať fakty, analyzovať, porovnávať, bez toho, aby hľadeli len jedným, prikázaným smerom. Kedysi som sa rozprávala s rodinným príslušníkom, ktorý si pamätá totalitu. Každý nesprávny názor bol trestaný. Dnes tomu nie je inak. Len sa menia kulisy, metódy manipulácie, pričom sa nám snažia nahovoriť, že žijeme v slobodnom svete. Vraj stačí jazdiť na bicykli, zbierať odpadky, šetriť si na elektromobil, pozerať každý večer správy, nadávať na politikov, smiať sa na vtipných videách a reality šou, nehľadiac na to, že náš osobný život sa môže čoskoro zmeniť na tú najhoršiu reality šou.

Ešte sme v teple, máme strechu nad hlavou, plnú chladničku. Každým dňom však pribúda tisíce obetí klimatických katastrof, ktorí doslova bojujú o život. Môžeš žiť v ilúzii pseudobezpečia. Počítaj však s tým, že táto bublina praskne rýchlejšie, ako by si chcel. Alebo sa môžeš začať správať ako skutočný dospelák. Ukázať zodpovednosť. Začať už dnes, tým, že si pozrieš fórum Globálna kríza. Zodpovednosť. Dnes od 18tej.

M.

zdroj: creativesociety.com

Používali nacisti antikultové praktiky?

02.07.2024

Alebo je to antikult, kto používa nacistické praktiky? Ako antikult ovplyvňuje život každého z nás a prečo by o antikulte mal v tejto dobe vedieť úplne každý, sa dozvieš v tomto článku. Určite zostaň až do konca. Príklad nečestného obchodníka Každý chce byť chránený proti nečestným obchodníkom. Predstavme si, že vznikne spoločnosť, ktorá bude na takýchto [...]

A zrazu sa celý svet prebudil a hovorí: „Páni, toto je nevyčerpateľný zdroj! “

15.06.2024

Počuli ste už o GAV – generátoroch vody zo vzduchu? Prevratná technológia, ktorá je schopná vyriešiť problémy s nedostatkom pitnej vody, odstrániť na Zemi hlad a smäd, a hlavne vyriešiť klimatické problémy, ktoré sa už prejavujú všade. O technológii GAV je natočený populárno-vedecký film Voda zo vzduchu: Cesta k záchrane ľudstva, v ktorom je predložený jasný [...]

Čo som sa naučila od Rómky

04.06.2024

Na autobusovej stanici čakala na autobus Rómka. Žena 50+ s rozčapenými nohami, v šatách odhaľujúcich ovisnuté prsia. Pohľad mi zbehol práve tam, do výstrihu. Zastavila som to – stopla som moje odsúdenie. Nič zlé nerobila, rozprávala sa s ľuďmi okolo… Boli to sekundy, pokiaľ som prešla okolo. No stačili mi na to, aby som uvidela obrázok, zanalyzovala a… Nedošlo k [...]

Biden

Biden plánuje justičné zmeny a obmedzenie prezidentskej imunity

27.07.2024 09:35

Americký prezident predstaví verejnosti svoje reformné plány týkajúce sa Najvyššieho súdu.

Trump atentát

FBI potvrdila, že Trumpa zasiahla do ucha guľka atentátnika alebo jej fragment

27.07.2024 08:58

Federálny úrad pre vyšetrovanie ukončil dohady a konšpiračné teórie ohľadne príčiny Trumpovho zranenia.

Usain Bolt

KVÍZ: Najslávnejší olympijskí víťazi všetkých čias, poznáte ich?

27.07.2024 08:35

V Paríži sa práve začali hry XXXIII. olympiády a my sa pozrieme do histórie. Kto sú najúspešnejší športovci všetkých čias? Otestujte sa.

vojna na Ukrajine, Grad

ONLINE: Šéf estónskej rozviedky: Putin má zdroje na vojnu aj v roku 2025, ale tiež ťažké straty

27.07.2024 07:10, aktualizované: 07:56

Ukrajine sa podarilo odvrátiť veľký ruský útok v Doneckej oblasti - Rusko napreduje, ale s veľkými stratami, uviedol šéf estónskej rozviedky Ants Kiviselg.