Založ si blog

Čuduj sa svet, aj mrkva má svoj príbeh.

V supermarketoch nakupujem bežne. I keď viem, že kvalita potravín je diskutabilná. Občas zbehnem i do špecializovaných predajní, kde si „doprajem.” Za pár produktov v malom košíku však nechám desiatky eur.

Minule som v supermarkete stretla dôchodkyňu. Zabudla si okuliare a nevidela na cenovky. Keďže sa tvárila zmätene, prihovorila som sa jej a spýtala, či nepotrebuje pomôcť: „Jaj, moja, keby ste boli taká zlatá! Nech vás pánbožko ochráni!” vysypala zo seba jedným dychom. Po pár vetách som mala jasno. Pani išla po cene. Hneď prezradila, že má nízky dôchodok a tak si dvakrát rozmyslí, či si to, čo má v ruke, vloží do košíka. 40 rokov robia v jednej továrni. Od štátu dostávala biedny dôchodok, z ktorého sa rozhodne nedalo vyskakovať.

Iný uhol pohľadu

O pár dní som sa rozprávala s druhým človekom. Mužom, ktorý sa podelil so svojim názorom: „Keby sme všetci prestali kupovať lacnú, nezdravú zeleninu a ovocie v supermarketoch, museli by ich postupne pozavierať, pretože by nebol dopyt po nekvalitných produktoch,” tvrdil mi. Zo spotrebiteľského formátu spoločnosti videl východisko najmä v tom, že sa zobudíme a začneme podporovať lokálnych predajcov. Majú síce vyššie ceny, ale za kvalitu sa oplatí priplatiť.

Hneď som si spomenula na pani zo supermarketu. Mrkva za 3 eurá, alebo za 70 centov. Ako sa rozhodne? A má v dnešnej dobe skutočne na výber? Áno, môže si kúpiť drahú mrkvu, ale tak jej neostanú peniaze na ďalšie výdavky. A tlačiť do seba len biomrkvu, to fakt nie je bohviečo.

A čo keby to bolo naopak? Kvalitné potraviny za prístupnú cenu. Ak by hodnota života každého človeka neostávala len na papieri, mohli by sme si všetci dovoliť kúpiť dostatok kvalitných potravín. Veď tak by to aj malo fungovať v skutočne civilizovanej spoločnosti.Už ma nebaví porovnávať cenovky a voliť medzi kvalitou a kvantitou. Sme ľudia a zaslúžime si žiť lepšie. A práve o tom je Tvorivá spoločnosť.

A zrazu sa celý svet prebudil a hovorí: „Páni, toto je nevyčerpateľný zdroj! “

15.06.2024

Počuli ste už o GAV – generátoroch vody zo vzduchu? Prevratná technológia, ktorá je schopná vyriešiť problémy s nedostatkom pitnej vody, odstrániť na Zemi hlad a smäd, a hlavne vyriešiť klimatické problémy, ktoré sa už prejavujú všade. O technológii GAV je natočený populárno-vedecký film Voda zo vzduchu: Cesta k záchrane ľudstva, v ktorom je predložený jasný [...]

Čo som sa naučila od Rómky

04.06.2024

Na autobusovej stanici čakala na autobus Rómka. Žena 50+ s rozčapenými nohami, v šatách odhaľujúcich ovisnuté prsia. Pohľad mi zbehol práve tam, do výstrihu. Zastavila som to – stopla som moje odsúdenie. Nič zlé nerobila, rozprávala sa s ľuďmi okolo… Boli to sekundy, pokiaľ som prešla okolo. No stačili mi na to, aby som uvidela obrázok, zanalyzovala a… Nedošlo k [...]

Doba se zrychlila. Je čas zpomalit.

25.05.2024

Běžím do práce. Jako vždy na poslední chvíli. Míjím lidi, kteří stejně jako já, pospíchají na autobus, aby stihli další navazující spoje. Po ránu jsem často nevrlá a dokáže mě rozhodit i prkotina. Když se podívám na lidi kolem, vidím, že i oni uvnitř se sebou bojují. Odrážíme se jak zrcadla jeden od druhého. Někdy bych si přála vstát do práce v klidu, [...]

Generálna prokuratúra

V minulom roku narástol počet obžalovaných mladistvých aj mladistvých recidivistov

17.06.2024 11:37

Po ôsmich rokoch vyznačujúcich sa trendom poklesu trestných stíhaní mladistvých v roku 2023 generálna prokuratúra zaznamenala jej nárast o 4 percentá.

Ruský tank, vojna na Ukrajine, Belgorodská oblasť

Pritvrdíme, krviprelievanie bude pokračovať, ak Západ neprijme Putinove podmienky, hrozí šéf ruskej tajnej služby

17.06.2024 11:35

Je absurdné, aby sa Putin, ktorý naplánoval, pripravil a uskutočnil najväčšiu ozbrojenú agresiu od druhej svetovej vojny, prezentoval ako mierotvorca, oznámila Ukrajina.

Benny Ganc

Izraelský premiér Netanjahu rozpúšťa vojnový kabinet

17.06.2024 10:58, aktualizované: 11:13

O rozpustení vojnového kabinetu informujú tiež izraelské médiá.

Emmanuel Macron,

Vo Francúzsku sa začala kampaň pred predčasnými parlamentnými voľbami

17.06.2024 10:48

Prvé kolo volieb sa bude konať 30. júna. Rozhodujúce druhé kolo je naplánované na 7. júla.