Založ si blog

Nacistické Nemecko: Nebola to náhoda

Nacistické Nemecko bolo plné vzdelaných ľudí, ktorí milovali literatúru aj umenie. Hitler sa hlásil ku kresťanstvu, miloval hudbu. V plynových komorách končili ženy, deti, starenky a starci. Tak to dopadne, keď nám vládne čisto rozum a žiaden cit. To, čo sa stalo, nebola obyčajná náhoda v histórii ľudstva. 

Doktor Ichak Kalderon Adizes vo svojej reči na konferencii Globálna kríza. Týka sa to už každého, zaťal do živého. Prečítala som veľa príbehov ľudí, ktorým sa akoby zázrakom podarilo prežiť koncentračný tábor. Tiež nechápali, ako sa vzdelaný a múdry človek mohol premeniť na zviera, ktoré zachádzalo s druhými ľuďmi horšie ako s dobytkom. Stokrát opakovaná lož sa stala pravdou. Ľudia umŕtvili v sebe to ľudské a začali robiť to, čo sa od nich očakávalo. City bokom. Keď si otvorím niektoré médiá, mám pocit, že história sa začína opakovať. Prečo sa z nej nevieme poučiť?

Prečo by ma mali zaujímať nejaké opice?

Takýto komentár som našla pod videom, ktoré ukazovalo, že za rok 2020 pribudlo 82 400 000 klimatických utečencov. Utekajú pred záplavami, suchom, tornádom výkyvmi pôdy. Mnohí sa na nich pozerajú ako na menejcenných. Ako na niekoho, kto si nezaslúži ľudský prístup. Príroda je však mocná. Každý sa môže ocitnúť na tej druhej strane. Pomôže nám rozum, vedomosti, nápady. No bez citu a ľudskosti sa ďaleko nedostaneme.  

Zdroj: allatraunites

A zrazu sa celý svet prebudil a hovorí: „Páni, toto je nevyčerpateľný zdroj! “

15.06.2024

Počuli ste už o GAV – generátoroch vody zo vzduchu? Prevratná technológia, ktorá je schopná vyriešiť problémy s nedostatkom pitnej vody, odstrániť na Zemi hlad a smäd, a hlavne vyriešiť klimatické problémy, ktoré sa už prejavujú všade. O technológii GAV je natočený populárno-vedecký film Voda zo vzduchu: Cesta k záchrane ľudstva, v ktorom je predložený jasný [...]

Čo som sa naučila od Rómky

04.06.2024

Na autobusovej stanici čakala na autobus Rómka. Žena 50+ s rozčapenými nohami, v šatách odhaľujúcich ovisnuté prsia. Pohľad mi zbehol práve tam, do výstrihu. Zastavila som to – stopla som moje odsúdenie. Nič zlé nerobila, rozprávala sa s ľuďmi okolo… Boli to sekundy, pokiaľ som prešla okolo. No stačili mi na to, aby som uvidela obrázok, zanalyzovala a… Nedošlo k [...]

Doba se zrychlila. Je čas zpomalit.

25.05.2024

Běžím do práce. Jako vždy na poslední chvíli. Míjím lidi, kteří stejně jako já, pospíchají na autobus, aby stihli další navazující spoje. Po ránu jsem často nevrlá a dokáže mě rozhodit i prkotina. Když se podívám na lidi kolem, vidím, že i oni uvnitř se sebou bojují. Odrážíme se jak zrcadla jeden od druhého. Někdy bych si přála vstát do práce v klidu, [...]

zelenskyj, summit, švajčiarsko, ukrajina,

Zelenskyj: Keby Rusko malo záujem o mier, nebola by žiadna vojna

15.06.2024 20:45, aktualizované: 21:35

Na mierovom summite o Ukrajine vo Švajčiarsku sa zúčastňuje viac ako 90 krajín a osem medzinárodných organizácií.

francúzsko, Protest, krajná pravica

Desaťtisíce Francúzov protestovali proti krajnej pravici, môže vyhrať predčasné voľby

15.06.2024 19:53

Francúzsky prezident Macron vyhlásil predčasné voľby po neúspechu svojho centristického tábora v minulotýždňových eurovoľbách.

žilina, polícia,

Otrasný nález. V meste Rajec našli bezvládne telo novorodenca

15.06.2024 19:14, aktualizované: 20:20

Stať sa tak malo vedľa materskej škôlky.

Peter Pellegrini, inaugurácia

Bude Pellegrini nadstranícky? Bude z neho skôr Gašparovič než Kováč, hovoria odborníci. Podporu koalície ešte bude potrebovať

15.06.2024 19:00

Politológovia nepredpokladajú, že sa Pellegrini voči vláde bude vymedzovať. Podporu koalície ešte bude potrebovať pri prípadnej opätovnej kandidatúre. Môže však prekvapiť.