Založ si blog

Strašiak menom “Zodpovednosť”

Dlho som sa bála zodpovednosti. Už len samotné slovo mi bolo nepríjemné a vo svojom živote som sa snažila vyvliecť sa zo zodpovednosti všade, kde sa dalo.

Mám nápad, ale…

Počas študentských rokov som sa zapájala do rôznych projektov. No nikdy som nechcela byť tá, čo si to zlízne. Bála som sa momentov, že sa niečo nepodarí. Výsledkom toho bolo množstvo nedokončených vecí, prípadne nemastný-neslaný výsledok. Mám dcéru. Minule som započula, ako sa dohovára s kamarátkami: „Ty to povedz…“ „Nie, ty to povedz…“ Nakoniec bol vinníkom “Samo”. Starý známy kamarát, ktorý z času na čas rozbije hrnček, nespraví si domácu úlohu, alebo niekde niečo stratí.

Keď som po prvýkrát počula o Tvorivej spoločnosti, bola som nadšená. Perfektná spoločnosť, v ktorej nebudú vojny, všetci budú mať dostatok a budem mať dostatok času na maľovanie či háčkovanie? Super, idem do toho! Teda, nejdem. Bola som presvedčená, že do tej Tvorivej spoločnosti vplávam ako veľká voda do prístavu, s víťazoslávnym úsmevom: „Tak ma tu máte!”

Jediné, čo ma škrelo na projekte, bol fakt, že miesto moci bude zodpovednosť, ktorá bude ležať na pleciach každého človeka. „Fuj, zodpovednosť, zasa to škaredé slovo,“ pomyslela som si. Veď dovtedy som mohla na niekoho pľuť. Počnúc večne meškajúcimi spojmi, nefunkčným školstvom, končiac vládou či nekompetentným starostom. Veď teoretik je najlepší praktik. Vo svojej hlave som vedela všetko najlepšie, no pri tom všetkom to aj skončilo.

Projekt Tvorivá spoločnosť rastie každým dňom. Pridávajú sa k nemu ľudia, ktorí na vlastnej koži pochopili, čo znamená vziať na seba zodpovednosť. Niesť ideu ďalej, rozprávať sa s ľuďmi, ukazovať, že existuje východisko, o ktorom musia vedieť všetci. Len tak sa budeme môcť rozhodnúť. A ono to ide. Keď som pochopila, že zmena sveta záleží aj odo mňa, skočila som do projektu rovnými nohami. A je to výborné. Prichádzajú nové nápady a slovo zodpovednosť už vo mne nevyvoláva odpor. Naopak, je obrovskou príležitosťou pre rast osobnosti, mnohokrát som za ten čas prekročila svoje nastavené limity..

Ľudí, ktorí už dnes menia svet, je viac, než si dokážete predstaviť. Už túto sobotu, 12. novembra 2022 sa uskutoční fórum „Globálna kríza. Naša záchrana je v zjednotení,“  ktoré budú dobrovoľníci prekladať do 150 jazykov. Bude to veľké, tak si to nenechajte ujsť. 

Kedysi vo mne utkvel citát od Sigmunda Freuda: „Väčšina ľudí v skutočnosti nechce slobodu, pretože sloboda zahŕňa zodpovednosť a väčšina ľudí sa bojí zodpovednosti.” A viete čo, neverím mu. Pretože my sme sa konečne prestali báť.

M.

Zdroj: creativesociety

Reakcia na čiernu PR kampaň: Komu vadia billboardy Tvorivej spoločnosti?

20.03.2024

Pred pár dňami vyšiel v denníku SME tendenčný premium článok, ktorý má za cieľ pošpiniť medzinárodný projekt Tvorivá spoločnosť. Autorka tohto článku, ktorý vo výsledku očierňuje účastníkov projektu, ako aj samotnú myšlienku projektu Tvorivá spoločnosť, narúša takmer všetky zásady novinárskej etiky, napriek tomu, že Etický kódex novinára je pre ňu, ako aj [...]

Nádejný podnikateľ

19.03.2024

Svedectvá, ktoré nás nútia zamýšľať sa nad smerovaním spoločnosti Pri cestovaní vlakom som sa neplánovane stala súčasťou cudzieho rozhovoru: „Ty pako, čo tu robíš?!” buchol staršieho pána po pleci mladý chalan, spoznal v ňom starého známeho. “Ešte robíš u Zdena?” spýtal sa ho Tibi, obézny pán, ktorý žije z invalidného dôchodku. Občas predá nejaký [...]

Medveď nad človekom: Zrkadlo spoločenských hodnôt v čase krízy

17.03.2024

V dnešnom svete plnom nekonečných diskusií a polemík často premýšľam, aké sú skutočné hodnoty, ktoré naša spoločnosť vyznáva. A práve dnes moje úvahy smerujú k zvláštnej paradigme, ktorá mi nedáva spať: prečo je v našom spoločenskom rebríčku hodnôt medveď považovaný za bytosť vyššej hodnoty než život človeka? Táto otázka mi príde ešte naliehavejšia, [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

Tvorivá spoločnosť

Štatistiky blogu

Počet článkov: 320
Celková čítanosť: 622907x
Priemerná čítanosť článkov: 1947x

Autor blogu