Založ si blog

Nechcem byť žienka domáca…

O tom už pred pár rokmi spievala Jana Kirschner. Spomenula som si na jej slová, keď som sa pozrela na hŕbu neožehlenej bielizne. Vydala som sa z lásky. Žijem vo vydarenom manželstve, ale tie domáce práce mi dajú zabrať… Pre zamestnané matky je to ako druhá šichta. 

Čo si dnes robila?

Prednedávnom sme začali meniť strechu na chate. Najviac ma na tom bavilo to, že zakaždým, keď sme odchádzali domov, bolo za nami vidno kus roboty. No keď sa pozriem na domácnosť… Len čo poskladám poslednú várku bielizne, v kúpeľni ma čaká plný kôš špinavého prádla a opäť začne ten kolotoč. Akoby som nič okolo domácnosti nerobila.Niekedy mám pocit, že u nás doma býva tucet ľudí, nie dvaja dospelí a jedno dieťa. Jasné, keď sa pozriem na svoje detstvo, predsa sme len technologicky na tom o niečo lepšie ako generácia mojich rodičov. Pamätám si, ako som musela sedieť na žmýkačke, ktorá cestovala po celej kúpeľni. To moja stará mama mohla o žmýkačke len snívať. 

Kolobeh modernej ženy však nekončí pri praní a žehlení. Veľkú časť z dňa zožerie upratovanie, varenie, nákupy. Netreba to vymenovávať. Preto ma veľmi potešilo, keď som videla video „Žienka domáca | Aj teba to už omrzelo?“. Videla som ho už ako súčasť fóra „Globálna kríza. Naša záchrana je v zjednotení.” Ukazuje, ako sa my, ženy, môžeme mať dobre. V Tvorivej spoločnosti môžeme používať technológie, o ktorých sa nám ani nesnívalo. Teším sa na ne, pretože žehlenie fakt neznášam. 

Najviac ma prekvapilo, keď sa na sociálnych sieťach spustila vlna kritiky na video. Spoločným menovateľom bol strach. Paradoxne strach z technológií, ktoré nám zjednodušia život. Som presvedčená, že keď niekto má pôžitok zo žehlenia, môže v tejto „bohumilej“ činnosti pokračovať. No tie ženy, ktoré majú dosť domácich prác (a je ich fakt hodne), si môžu konečne oddýchnuť a začať sa venovať sami sebe, rodine, záujmom. Prijatiu niečoho nového nám väčšinou bráni strach. Kedysi sa ľudia báli áut, lietadiel, pretože si mysleli, že to je diablov vynález. A dnes? Život bez nich si nevieme ani predstaviť. Je len na nás, či dokážeme spoločne posunúť latku trošku vyššie. Pre začiatok si pozrite video. Stojí za to 🙂
A ja sa idem pustiť do varenia.

Zdroj: creativesociety; fórum Globálna kríza. Naša záchrana je v zjednotení

Medveď nad človekom: Zrkadlo spoločenských hodnôt v čase krízy

17.03.2024

V dnešnom svete plnom nekonečných diskusií a polemík často premýšľam, aké sú skutočné hodnoty, ktoré naša spoločnosť vyznáva. A práve dnes moje úvahy smerujú k zvláštnej paradigme, ktorá mi nedáva spať: prečo je v našom spoločenskom rebríčku hodnôt medveď považovaný za bytosť vyššej hodnoty než život človeka? Táto otázka mi príde ešte naliehavejšia, [...]

Efekt bubliny a jeho škody

07.03.2024

Predstavte si nasledovnú situáciu: žijete usporiadaný život, máte dobre rozbehnutú kariéru, svoje rozmnožovacie pudy ste už naplnili, deti sú spokojné a zdravé, partner alebo partnerka vás miluje takého aký ste. Máte dom, o ktorom ste vždy snívali, chatu v lokalite, ktorá sa vám pozdávala už od detstva. Zarobíte toľko, že si môžete dovoliť ísť na dovolenku, kam [...]

PRAVDU sa nechce POČUŤ

06.03.2024

Moja maminka bola veľmi dobrý človek, láskavý, a nikdy nič zbytočne nehovorila. Raz sme boli pred domom na ulici, nepamätám si presne súvislosti. Stáli sme tam a ona povedala zvláštne slová: „Dieťa moje, vám bude ešte veľmi ťažko.“ Ja som tie slová registrovala. Vedela som, že hovorí pravdu. Ale môj rozum to hneď odmietol. V strednom veku už chápeš, že život [...]

pellegrini, korčok

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

19.03.2024 00:51

Pravda sledovala zákulisie prvej debaty dvoch najpopulárnejších uchádzačov o prezidentský post

Izrael / Tunel / Hamas /

Zástupca šéfa ozbrojeného krídla Hamasu je podľa USA po smrti

18.03.2024 23:29

Biely dom potvrdil smrť tretieho muža Hamasu Marwána Ísu.

pellegrini

Pellegrini o prezidentskej kampani: Očakáva od Matoviča podpásový útok?

18.03.2024 22:54

A ako vníma, že nedostal podporu od koaličného partnera SNS?

korčok

Korčok hodnotí kampaň. Ako chce mobilizovať voličov?

18.03.2024 22:44

Prezidentský kandidát jasne pomenoval, čo mu v kampani najviac prekážalo.

Tvorivá spoločnosť

Štatistiky blogu

Počet článkov: 318
Celková čítanosť: 615664x
Priemerná čítanosť článkov: 1936x

Autor blogu