Založ si blog

Bolo ich tam ako múch…

Mám rada poriadok. Najmä, keď si plánujem rozloženie dňa. Každé ráno si pripravím zoznam úloh, z ktorých pomaly odškrtávam. Pomáha mi to efektívne využívať čas, pretože ho je málo. Dnes ráno, pri plánovaní úloh, som si spomenula na aktuálne zemetrasenia v Turecku. Večer sa mi kvôli tomu ťažko zaspávalo. Zaspávaš a ráno sa pod troskami zrútenej  budovy nemusíš prebudiť… A moje plány, zoznamy sú zrazu preč. Človek je rád, keď si zachráni holý život.

Čísla stúpajú…

Včera som pozerala, ako počet obetí rapídne narastá. Zo stoviek sa stali tisíce. Posledné číslo, na ktoré som natrafila pri písaní článku, bolo viac ako 4 700 obetí. Veď to je jedna veľká slovenská dedina! Čítam komentáre na Twitteri, Facebooku aj TikToku.  „Bolo ich tam ako múch!“ „Aj tak nás je priveľa, aspoň sa to preriedilo!“ „Svet potrebuje prirodzenú selekciu.” Pomyslela som si na staré známe príslovie: „Z cudzieho krv netečie.“ Určite by sa mnoho ľudí na cudzie nešťastie pozeralo inak, keby medzi „muchami“ bola ich mama, dieťa, muž či súrodenec.

Ďalšie komentáre ľutujú obete. Apelujú na ľudskosť a vyzývajú ľudí k modlitbe za Turecko, Sýriu a ostatné krajiny, ktoré trápia klimatické katastrofy. Nie. To nestačí. Je to len pasívne spoliehanie sa na zásah zhora, Božiu vôľu, ktorá všetko vyrieši. Mňa najviac zarazilo, že sa vedelo o tom, že môže nastať tak silné zemetrasenie. Ale keďže v dnešnej dobe život obyčajného človeka nemá cenu, nikto sa neunúval evakuovať ľudí. Radšej nad nimi urobili pomyselný kríž.

V dobe, kedy je nevyhnutné zjednotiť vedecký potenciál, si hádžeme pod nohy polená. Masívne sa vymazávajú kanály Tvorivej spoločnosti, ktoré vravia o skutočných príčinách zmeny klímy, ako aj o tom, že zemetrasenia takejto intenzity budú narastať. O tom, čo sa deje už dnes, sa predsa na kanáloch vravelo pred rokmi. Ako aj o spoločnom riešení. Toto a veľa ďalšieho bolo povedané na fóre Globálna kríza. Naša záchrana je v zjednotení. Pozrite si ho a uvidíte sami, čo všetko sa ešte bude diať a čo s tým ako ľudstvo vieme urobiť, ak sa zjednotíme. Lebo zjednotenie je fenomenálna sila. Nie je čas na čakanie, spoliehanie sa na elity či zásah zhora. Je čas konať. To, čo sa bude diať, môžeme zastaviť len spoločne. Alebo môžeme nečinne čakať, kým nešťastie príde do nášho domu. 

M.

Zdroj: creativesociety 

Medveď nad človekom: Zrkadlo spoločenských hodnôt v čase krízy

17.03.2024

V dnešnom svete plnom nekonečných diskusií a polemík často premýšľam, aké sú skutočné hodnoty, ktoré naša spoločnosť vyznáva. A práve dnes moje úvahy smerujú k zvláštnej paradigme, ktorá mi nedáva spať: prečo je v našom spoločenskom rebríčku hodnôt medveď považovaný za bytosť vyššej hodnoty než život človeka? Táto otázka mi príde ešte naliehavejšia, [...]

Efekt bubliny a jeho škody

07.03.2024

Predstavte si nasledovnú situáciu: žijete usporiadaný život, máte dobre rozbehnutú kariéru, svoje rozmnožovacie pudy ste už naplnili, deti sú spokojné a zdravé, partner alebo partnerka vás miluje takého aký ste. Máte dom, o ktorom ste vždy snívali, chatu v lokalite, ktorá sa vám pozdávala už od detstva. Zarobíte toľko, že si môžete dovoliť ísť na dovolenku, kam [...]

PRAVDU sa nechce POČUŤ

06.03.2024

Moja maminka bola veľmi dobrý človek, láskavý, a nikdy nič zbytočne nehovorila. Raz sme boli pred domom na ulici, nepamätám si presne súvislosti. Stáli sme tam a ona povedala zvláštne slová: „Dieťa moje, vám bude ešte veľmi ťažko.“ Ja som tie slová registrovala. Vedela som, že hovorí pravdu. Ale môj rozum to hneď odmietol. V strednom veku už chápeš, že život [...]

vojna na Ukrajine

ONLINE: Michel: Aby bol v Európe mier, musí sa pripraviť na vojnu. Volá po vojnovej ekonomike

19.03.2024 06:15, aktualizované: 07:16

Ak nebude reakcia EÚ správna a neposkytne Ukrajine dostatočnú podporu, aby zastavila Rusko, budeme ďalší na rade, tvrdí šéf Európskej rady Michel.

Putin

Putinov triumf odobrili hostia z AfD. Ako ruské voľby "monitorovali" extrémisti z Nemecka

19.03.2024 06:00

Aby prezidentským voľbám dodal zdanie legitimity, Putin si ako pozorovateľov pozval poslancov nemeckej strany AfD.

anketa, kandidáti na prezidenta 2024

ANKETA: Osem kandidátov na prezidenta odpovedalo na 19 otázok. Tu sú všetky odpovede

19.03.2024 06:00

Do ankety sa zapojilo 8 z 10 kandidátov. Líder SNS Andrej Danko sa vzdal v prospech Štefana Harabina. Milan Náhlik a Štefan Harabin do uzávierky neodpovedali.

anketa kandidati-kolaz

Veľká prezidentská anketa: Aké majú plány so Slovenskom a čo odkazujú mladým? Kandidáti odpovedali aj na to, kde budú bývať alebo či využijú vládny špeciál súkromne

19.03.2024 06:00

Kandidáti pre Pravdu opísali svoju víziu, predstavu o tom, aký má byť prezident a odpovedali na 19 kľúčových hodnotových otázok.

Tvorivá spoločnosť

Štatistiky blogu

Počet článkov: 318
Celková čítanosť: 615720x
Priemerná čítanosť článkov: 1936x

Autor blogu