Založ si blog

Dočkáme sa?

Pozrela som sa do kalendára. „Tak už desať rokov som mamina,“ uvedomila som si. Ako ten čas letí. Spomínam na komplikovaný pôrod. Lekár mi vravel, že som mala šťastie. Život na vlásku. V krajinách bez prístupu k medicíne by som neprežila. Počas tehotenstva sa u mňa prejavila preeklampsia, ochorenie, ktoré sa nedá liečiť. Doposiaľ. Prejavuje sa vysokým tlakom, zadržiavaním vody a môže prísť k postupnému zlyhaniu orgánov. Liečba doposiaľ spočíva len v znižovaní tlaku. Pôrod musí ísť čo najskôr, pretože sú ohrozené oba životy. Matky, aj dieťaťa. Neskôr som sa dozvedela, že možnosti liečby predsa len sú, len ich klasická medicína doposiaľ neuznáva. 

Príbeh za príbehom

O pár rokov som sa ocitla opäť v nemocnici, kedy mi lekári nastavovali liečbu, pretože mi zostal vysoký krvný tlak. Ako “spomienka na minulosť.” Vedľa mňa ležala mladá žena, ktorá zomierala. Trpela chronickou obštrukciou pľúc. Videla som, ako jej lekári dávali väčšiu slobodu, sľubovali, že sa jej stav zlepší. Nezlepšil, do dvoch týždňov zomrela.

A tak by som mohla pokračovať. Príbehom o známom, ktorý išiel za lekárom, pretože ho pichalo na hrudi. Dostal lieky na pálenie záhy. Do pár dní zomrel na masívny infarkt. Rodinný príslušník vkladal zas svoje nádeje na transplantáciu pečene. Minulý rok ho pochovali. Keď som sa na túto tému rozprávala s niektorými lekármi, dostala som odpoveď: „Čo sa trápite? Niekde na svete sa majú aj horšie!” 

Trápim sa. Pretože i keď sa hráme na to, že zdravie ľudí je na prvom mieste, v skutočnosti je to presne naopak. Skúste si kúpiť kilo sladkostí zo stuženého tuku a kilo zeleniny. Hádajte, čo vás vyjde lacnejšie. Ak chceš žiť zdravo, priplať si. Odkiaľ máš vziať peniaze, to už nikoho netrápi. Načo jesť zeleninu, keď začína ísť do módy hmyz? Bez toho, aby niekto bližšie skúmal jeho škodlivosť.

Najväčšia absurdita je, že dnes už máme mnoho technológií, ktoré dokážu zlepšiť stav medicíny, ale nie sú prístupné bežným ľuďom. Pozerala som medzinárodnú konferenciu “Globálna kríza. Východisko existuje”, odvysielanú 22.4.2023. Tam boli ukázané svetlejšie perspektívy, ktoré sú pred nami. Jediná otázka znie: Zvolíme si takúto budúcnosť?

M.

Zdroj: creativesociety

Kto nám vnucuje, čo si máme myslieť?

22.04.2024

Pokračujeme v odhaľovaní šablón tzv. architektov vedomia cez úplne legálne organizácie, ktorých cieľom je hlavne očierňovať určité skupiny. V nadväznosti na videosprávu Dr. Egona Cholakiana, v ktorej odhalil prácu tajného zoskupenia odnože bývalej KGB a jej pôsobenie v rôznych krajinách sveta na ľudí cez manipuláciu verejnej mienky, sa uskutočnil okrúhly stôl [...]

Kto manipulujte verejnou mienkou?

20.04.2024

Paradox dnešnej doby? Máme úplne legálne organizácie, ktorých cieľom je špiniť určité skupiny. V nadväznosti na videosprávu Dr. Egona Cholakiana, v ktorej odhalil prácu tajného zoskupenia odnože bývalej KGB a jej pôsobenie v rôznych krajinách sveta na ľudí cez manipuláciu verejnej mienky, sa uskutočnil okrúhly stôl „Slovensko a jeho [...]

Ako sa jednoducho ovplyvňujú voľby

17.04.2024

Pokračujeme v rozkrývaní práce tajnej organizácie, ktorá vznikla z bývalej sekcie KGB a pôsobí po celom demokratickom svete. Zo správy Dr. Egona Cholakiana, ktorý v týchto dňoch verejne odkryl informácie a fakty, uvádzame úryvok o práci a vplyve tejto organizácie na Ukrajine: „Výstižným príkladom využívania siete mediálnych agentov KGB [...]

nemecko, polícia, polizei

Nemecká polícia zastrelila muža, ktorý sa s mačetou vyhrážal v knižnici

23.04.2024 23:40

Podľa vyhlásenia bol tento muž polícii známy už skôr. Jeho motív vyhrážania sa v knižnici zatiaľ nie je objasnený.

Systém Patriot, PVO

Le Monde: Mnohé krajiny EÚ sa nechcú s Kyjevom deliť o svoju protivzdušnú obranu

23.04.2024 21:45

Šéfovia vlád jednotlivých krajín si dávali dobrý pozor, aby neurobili žiadny konkrétny sľub.

Izrael Palestína Gaza Hamas Rukojemníci Prepustenie

Vojna v Gaze trvá 200 dní. Izrael zosilnil údery, nariadil nové evakuácie na severe

23.04.2024 20:55

Ostreľovanie severu palestínskeho územia bolo za posledný deň jedno z najintenzívnejších od začiatku vojny.

USA Izrael Gaza univerzity protesty

Polícia zatýkala na pro-palestínskych protestoch na univerzite v New Yorku

23.04.2024 19:49

Biely dom antisemitské vyjadrenia počas študentských protestov na viacerých univerzitách slovne odsúdil.

Tvorivá spoločnosť

Štatistiky blogu

Počet článkov: 325
Celková čítanosť: 641135x
Priemerná čítanosť článkov: 1973x

Autor blogu