Založ si blog

Neviem sa dočkať, kedy zazvoní

Bol piatok. Z práce som si zobrala dovolenku a užívala príjemné studené zimné ráno. Na stole rozvoniavala káva, na tvári som mala jemný úsmev. Proste, ako keď sa cítite naozaj dobre, pokojne a spokojne zároveň. Z príjemného rozjímania ma vyrušil zvonček. „Idem ku oknu“, hovorím s úsmevom manželovi a cupitám k oknu spálne.

Za bránou stojí ona. Spoznala som ju už v lete, keď si prišla vypýtať nejaké zimné topánky. Odvtedy som ju nevidela. „Idem“, zavolala som asi 45- ročnej žene, ktorá bola na prvý pohľad čistá, upravená, a smutná. Očkom som mrkla po stole a v hlave mi preskakovali obrázky potravín, ktoré máme.

Vychádzam z domu, idem žene v ústrety a hovorím: „Ako ste vedeli, že budem doma? Práve dnes mám dovolenku“, usmievam sa na ženu a uvedomujem si obrovský rozdiel medzi mojim a jej správaním. Ja, vychádzajúca z teplého domova od voňavej kávy, so žartom na perách, a ona – dôstojná, no úplne smutná. Prichádzam k bráne a jej smutné oči sa nedokážu pozerať do mojich. Pri odpovedi na otázky jemne odvracia pohľad a veľmi stručne odpovedá. Až som mala pocit, že odpovedá naučené frázy.

Bože, čo je to s týmto svetom? Žena, ktorá stratila príbuzných a nejakým činom prišla o strechu nad hlavou, musí prosiť o almužnu a báť sa nadchádzajúcej noci. Je toto normálne? Dohodli sme sa na nejakej pomoci, aby mohla spávať počas chladných nocí v nocľahárni. No nie o tom chcem písať. Zaráža ma to, že je to vôbec možné. Ako je možné, že potichu súhlasíme s takýmto svetom? Hlavne nech sa TO nestane nám a iní ma nezaujímajú. Aj tak sú to ožrani a darmožráči…

Na vlastnej koži som pred pár rokmi prežila situáciu, keď sme s manželom ostali bez práce a mali sme deti na strednej a vysokej škole. Na vlastnej koži som pocítila, ako som sa z jedného dňa na druhý ocitla na “úplne opačnej strane”. Predtým som sa „pasovala za strednú vrstvu“, no keď sme ostali bez príjmu, uvedomila som si, ako ľahko sa život človeka môže zmeniť.

Moja situácia sa nedá porovnať so situáciou smutnej panej. My s manželom sme mali jeden druhého, deti a strechu nad hlavou, a aj tak som vnímala samotu, odtrhnutie od spoločnosti. Proste pocit, keď vaše starosti nikoho nezaujímajú. Chápem ten smutný, bezvýchodiskový pohľad.

Rozlúčili sme sa. Dohodli sme sa, že príde opäť o týždeň a niečo vymyslíme… Netuším, čo to bude. Možno zaplatím pobyt v ubytovni počas zimných mesiacov, možno niečo iné. No určite viem, čo jej poviem. Nedokážem jej dať strechu nad hlavou, no dokážem jej dať nádej. A viem, ako na to! Dokážeme to spoločne, keď všetci ľudia, ktorí chápu nenormálnosť súčasného sveta začnú tvoriť svet iný, tvorivý…

Kde bude mať každý človek dôstojné miesto na Zemi, strechu nad hlavou, ošatenie, jedlo, zdravotnú starostlivosť… aj učiť sa bude môcť, pracovať… Je toho toľko, čo budeme môcť v tvorivej spoločnosti robiť. No hlavne vymiznú smutné bezvýchodiskové oči. V ľuďoch, v každom jednom človeku, bude dôstojnosť, pokoj a možnosti skutočného Človeka.

Neviem sa dočkať, kedy zazvoní…

Hanka A.

Kto nám vnucuje, čo si máme myslieť?

22.04.2024

Pokračujeme v odhaľovaní šablón tzv. architektov vedomia cez úplne legálne organizácie, ktorých cieľom je hlavne očierňovať určité skupiny. V nadväznosti na videosprávu Dr. Egona Cholakiana, v ktorej odhalil prácu tajného zoskupenia odnože bývalej KGB a jej pôsobenie v rôznych krajinách sveta na ľudí cez manipuláciu verejnej mienky, sa uskutočnil okrúhly stôl [...]

Kto manipulujte verejnou mienkou?

20.04.2024

Paradox dnešnej doby? Máme úplne legálne organizácie, ktorých cieľom je špiniť určité skupiny. V nadväznosti na videosprávu Dr. Egona Cholakiana, v ktorej odhalil prácu tajného zoskupenia odnože bývalej KGB a jej pôsobenie v rôznych krajinách sveta na ľudí cez manipuláciu verejnej mienky, sa uskutočnil okrúhly stôl „Slovensko a jeho [...]

Ako sa jednoducho ovplyvňujú voľby

17.04.2024

Pokračujeme v rozkrývaní práce tajnej organizácie, ktorá vznikla z bývalej sekcie KGB a pôsobí po celom demokratickom svete. Zo správy Dr. Egona Cholakiana, ktorý v týchto dňoch verejne odkryl informácie a fakty, uvádzame úryvok o práci a vplyve tejto organizácie na Ukrajine: „Výstižným príkladom využívania siete mediálnych agentov KGB [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

Tvorivá spoločnosť

Štatistiky blogu

Počet článkov: 325
Celková čítanosť: 642190x
Priemerná čítanosť článkov: 1976x

Autor blogu