Založ si blog

Stačí kúsok človečiny

Stála som na úrade práce v úzkej uličke. V odstupoch za sebou stálo asi päť ľudí. Zrazu ku mne pristúpil pán a pozdravil sa mi. V tmavej vetrovke a čiernom rúšku som ho nespoznala. „Ahoj, skoro som ťa nespoznal,“ hovorí mi. Zrazu mi to došlo. „Jééj ahoj, ani ja ťa nespoznávam.“ Smiali sme sa ako malé deti.  Sused, ktorý býva na konci dediny.

Debata pokračovala. Vzájomne sme si vymenili informácie o situáciách, ktoré nás doviedli na ÚPSVaR. Pointa bola, že mi  na druhý deň volal s tým, že je pozitívny. Nebudem tajiť, koľko vecí mi zrazu prebehlo hlavou. Do kelu, som síce doma, no v domácnosti so mnou je ďalších päť ľudí. A manžel ako jediný pracuje. Čo ak teraz ostane doma, je živnostník. A ďalšie myšlienky útočili. 

Strach nič nevyrieši

Scenáre ako z čiernej grotesky. Uvedomila som si, že to takto nevyriešim. Len  skomplikujem. Na druhý deň som absolvovala testy, ktoré boli negatívne. Fúúú, ale mi odľahlo. Situácia sa vyriešila. No  uvedomenie, že človek zrazu ostane izolovaný, odkázaný na pomoc, mi prišlo ako veľký problém. Sme síce dedinka, ale kto by vám bol ochotný pomáhať s nákupmi, liekmi, keď ste chorí? 

A presne táto situácia ma naštartovala, aby som zavolala chorému susedovi. Žil sám, rodičia mu zomreli, nebol ženatý a jediná sestra mu býva na juhu Slovenska.  V domčeku s tromi izbami si kúri drevom. Spoločnosť mu robia len dvaja psíkovia. Teraz nemôže 10 dní z domu a preto som vzala telefón a zavolala som mu.

Koľko ľudí žije na okraji spoločnosti?

„Ahoj Juraj, čo ti donesiem, idem do mesta na nákup. Ak nemáš peniaze, nevadí, potom sa dohodneme“. V telefóne som počula, ako skladá slová… v živote bol odkázaný len sám na seba a „chlapská hrdosť“,  ako mi neskôr prezradil, mu  hovorila, že si nejako poradí.  Doma som uvarila polievku a  k večeru som mu ju odniesla i s nákupom. Mal horúčku, bolesti žalúdka a žiadnu chuť. Zdržiavala som v sebe slzy, keď som ho takto videla. Bez práce, peňazí, chorý a opustený. Vravím si “tu ľútosť nepomôže, ale skutky”. Koľko vlád sa musí ešte vystriedať, aby sme robili zákony pre ľudí. Koľko ľudí žije na okraji spoločnosti a cítia sa nepotrební.  Sú v  beznádeji, frustrovaní.  

stačí trošku človečiny (Zdroj: freepik.com)

Denne som mu volala, aby pocítil „človečinu“. Keď potreboval nákup či lieky, zaviezla som mu ich. A zo smutného, chorého človeka sa stal priateľ, ktorý sa vie zasmiať a nabrať druhý dych. Manžel mu podal pomocnú ruku. Nateraz mu chodí pomáhať do zváračskej dielne. Smejem sa, že sú ako z rozprávky „A je to“. Lebo jeden je chudý a dlhý a druhý nízky. Ale konečne usmiaty človek. Naozaj niekedy postačí zameniť slovíčko JA na MY a zistíme, že sa v nás skrývajú poklady. Situáciu vo svete to nevyrieši, ale na vlastnej koži sme sa presvedčili, že keď si ceníme život druhého človeka ako svoj, život naberie  správny smer.

A preto, aby moje deti nezažívali takéto existenčné problémy, sa zapájame s manželom  do projektu Tvorivá spoločnosť. Samotný projekt spája ľudí z celého sveta v jednom cieli. A tým je vybudovať svet, kde bude život človeka na prvom mieste. A to je nadovšetky ľudské túžby.

 Zuzana Š.

Kto nám vnucuje, čo si máme myslieť?

22.04.2024

Pokračujeme v odhaľovaní šablón tzv. architektov vedomia cez úplne legálne organizácie, ktorých cieľom je hlavne očierňovať určité skupiny. V nadväznosti na videosprávu Dr. Egona Cholakiana, v ktorej odhalil prácu tajného zoskupenia odnože bývalej KGB a jej pôsobenie v rôznych krajinách sveta na ľudí cez manipuláciu verejnej mienky, sa uskutočnil okrúhly stôl [...]

Kto manipulujte verejnou mienkou?

20.04.2024

Paradox dnešnej doby? Máme úplne legálne organizácie, ktorých cieľom je špiniť určité skupiny. V nadväznosti na videosprávu Dr. Egona Cholakiana, v ktorej odhalil prácu tajného zoskupenia odnože bývalej KGB a jej pôsobenie v rôznych krajinách sveta na ľudí cez manipuláciu verejnej mienky, sa uskutočnil okrúhly stôl „Slovensko a jeho [...]

Ako sa jednoducho ovplyvňujú voľby

17.04.2024

Pokračujeme v rozkrývaní práce tajnej organizácie, ktorá vznikla z bývalej sekcie KGB a pôsobí po celom demokratickom svete. Zo správy Dr. Egona Cholakiana, ktorý v týchto dňoch verejne odkryl informácie a fakty, uvádzame úryvok o práci a vplyve tejto organizácie na Ukrajine: „Výstižným príkladom využívania siete mediálnych agentov KGB [...]

Andrej Danko, upratovanie Dúbravky,

Danko upratuje Dúbravku. Zaplatil pokutu tisíc eur a chce ukázať dôkaz o vylomenom zube

26.04.2024 09:26, aktualizované: 09:41

Danko sa zaviazal zametať Dúbravku potom ako v januári zdemoloval semafor a z miesta činu ušiel. Nájsť sa ho podarilo podľa olejovej škrvny.

Abrams, Ukrajina

Americké tanky Abrams nestačia na ruské drony, Ukrajina ich stiahla z boja

26.04.2024 07:37

Ukrajina už prišla o päť tankov Abrams M1A1.

France Macron

ONLINE: Európa poslala Kyjevu miliardy, dieru po USA to nezacelilo. Grécko nedá Ukrajine svoje Patrioty

26.04.2024 06:25, aktualizované: 10:01

Od leta 2023 európske príspevky na pomoc Ukrajine trvalo prevyšovali tie od Spojených štátov.

Rusko, Ukrajina, vojna na Ukrajine

Ficove reči o mieri vyvracia samotné Rusko. Trump môže byť v boji proti Putinovi tvrdší ako Biden, tvrdí generál Macko

26.04.2024 06:05

Peniaze na muníciu nepodporujú vojnu, ale prežitie Ukrajiny, hovorí generál Pavel Macko.

Tvorivá spoločnosť

Štatistiky blogu

Počet článkov: 325
Celková čítanosť: 642313x
Priemerná čítanosť článkov: 1976x

Autor blogu