Založ si blog

Ja to viem predsa najlepšie!

Ja mám rada vážnu hudbu, ona je fanúšikom najnovších hitov. U nás sa televízor takmer nepozerá, u Simonky ide nepretržite. Keď sa stretneme, smejeme sa ako bláznivé, napriek tomu, že sme absolútne z rozdielneho cesta. Spoznali sme sa v čakárni u lekára. Podarilo sa mi na zem vysypať celý obsah kabelky a ona mi pomohla.

Sme dve dospelé ženy, ktoré nemôžu byť viac rozdielne. Rôzne politické názory, sledujeme rôznych influencerov, máme radi iných autorov. Ja som skalná kávičkárka, Simonke sa točí hlava už pri zmienke o káve. Kedysi by som ju odrovnala. Ešte pred pár rokmi by som ju zaradila do “správneho” šuplíka. O tom, ako má vyzerať môj skutočný priateľ, som mala jasnú predstavu. Nevedela som, ani nechcela robiť kompromisy. Len môj názor bol jediný správny. Či už na politiku, náboženstvo, ekológiu, vzdelanie, stravovanie či výchovu detí.

Stačí sa nebrániť tomuto procesu

Simonka má tiež dcéru, trošku mladšiu od mojej. Vychováva ju úplne inak a robí veci, z ktorých by sa mi ešte pred pár rokmi zježili všetky vlasy na hlave. Keď však prekročím presvedčenie, že len ja viem čo je najlepšie pre všetky ľudí, niečo ťažké zo mňa opadne. A to pri každom krôčiku k samej sebe. So Simonkou sa pravidelne stretávame. Je pre mňa veľkou učiteľkou v tom, aby som hľadala veci, ktoré dokážu spojiť nielen nás dve, ale i všetkých ľudí na planéte. Simonka je empatická, citlivá, vie sa tešiť z maličkostí a má otvorené srdce. Je úprimná. Otvorene vyjadrí svoj názor bez toho, aby šliapala po dôstojnosti človeka. Niekedy toho nenahovoríme veľa. Len si potichu sŕkame horúce nápoje. Ja kávu, ona čaj. A spája nás to, čo spája všetkých, je to ľudskosť. Je to jednoduché, keď sa nebránime tomuto procesu. 

Uvedomila som si, že na svete existuje veľa takýchto “Simoniek.” Každý človek má svoj názor na veci vôkol nás. A má na to právo. Keď sa však budeme sústrediť na to, čo nás spája, prinesie nám to veľa dobrého a my si budeme môcť rozširovať obzory. Keď to dokážeme vo dvojiciach či malých skupinách, ani globálne spojenie na základe jednej idey nebude problémom.

Práve preto ma tak oslovil projekt Tvorivá spoločnosť. Neháčkujeme v ňom, nepletieme ponožky, ani nevyrezávame z dreva. Ale tvoríme niečo dobré pre celú spoločnosť. Informujeme ľudí z celého sveta, že sa naozaj vieme spojiť, bez ohľadu na politické, náboženské či iné rozdiely. Práve tie vedú k vojnám, nepokojom či rôznym konfliktom. 

Všetci sme ľudia. Vo svojej podstate sme všetci takí istí. A preto môžeme vytvoriť spoločnosť hodnú Človeka. Tak ju poďme spoločne vytvoriť!

Michaela G.

Ako sa jednoducho ovplyvňujú voľby

17.04.2024

Pokračujeme v rozkrývaní práce tajnej organizácie, ktorá vznikla z bývalej sekcie KGB a pôsobí po celom demokratickom svete. Zo správy Dr. Egona Cholakiana, ktorý v týchto dňoch verejne odkryl informácie a fakty, uvádzame úryvok o práci a vplyve tejto organizácie na Ukrajine: „Výstižným príkladom využívania siete mediálnych agentov KGB [...]

Na Slovensku totálne zlyháva demokracia. Máme dôkazy

15.04.2024

Slovensko sa zaraďuje medzi demokratické krajiny, no ľudské práva a sloboda prejavu sa tu neustále rôznym spôsobom porušujú. A to aj pod hlavičkou tých, ktorí majú ľudí chrániť. Určite ste zachytili hon na Tvorivú spoločnosť (aj hnutie ALLATRA), ktorá v relácii Reportéri, vo verejnoprávnej televízii, bola označená ako nebezpečná proruská sekta. Napísaných [...]

Tak sa nehanbi a rozprávaj!

14.04.2024

„Láska ukazuje človeku cieľ jeho života. Rozum ukazuje prostriedky, ako ich uskutočníte.“ Tomáš Garrigue Masaryk Píše sa rok 1900, Milan Rastislav Štefánik sa stáva zapisovateľom študentského pražského spolku Detvan, ktorý si dal za úlohu vzbudiť národné povedomie u Slovákov. Neostal len u Detvana. Spája sa s ľuďmi, [...]

čečenci

Čečensko a Dagestan na nože. Opitého ministra zatkli, Kadyrov poslal elitné komando

19.04.2024 09:23

Pre ministra si na hranice prišlo 14 áut. Jednotka Achmat, známa aj ako kadyrovci, sa pracovníkom dagestanského ministerstva vnútra vyhrážali sa zabitím.

ukrajina

Hrozivý scenár CIA: Ukrajina môže vojnu s Ruskom prehrať už tento rok

19.04.2024 07:50

Bill Burns tiež na príklade ilustroval, ako veľmi ukrajinským silám chýba munícia.

France Macron

Pred letnou olympiádou minister atentátov spustil jarnú ofenzívu proti teroristom

19.04.2024 07:00

Obava z možnej masakry v Paríži. Keby hrozil teroristický útok, organizátori by presunuli slávnostný ceremoniál na jedno z dvoch náhradných miest.

Milei

Ďalšia posila pre NATO: Argentína chce byť globálnym partnerom

19.04.2024 06:50

Argentína má od roku 1998 strategické vzťahy s ozbrojenými silami USA, hoci nie je plnoprávnym členom NATO.

Tvorivá spoločnosť

Štatistiky blogu

Počet článkov: 323
Celková čítanosť: 635552x
Priemerná čítanosť článkov: 1968x

Autor blogu