Založ si blog

Keď sa veci (po)kazia tesne pred koncom záruky

Mám nový telefón. Teda, mala som. Kúpila som si ho ani nie pred dvomi rokmi, a dodnes ho vnímam ako relatívne novú vec. Bola to z núdze cnosť. Nemá na sebe logo odhryznutého jablka, no predajca sľuboval, že patrí medzi tie lepšie smartfóny. Nechcela som od neho veľa. Natáčanie videí, fotografií, prístup na Skype, email a zopár aplikácií, ktoré používam na dennej báze. Telefón fičal bez chyby len prvých pár mesiacov. Potom to začalo. Raz som ja nepočula volajúceho, druhýkrát nepočul on mňa. Pochopila som, že sa nedá všetko zvaľovať na zlý signál operátora. Telefón si robil, čo chcel. Neriešila som to, no postupom času mi začali mrznúť takmer všetky aplikácie. Nepomáhalo čistenie, aktualizácie, ba ani servis.

“To je normálne,” vypočula som si nakoniec ortieľ. Vraj dva roky na jeden telefón je až až a mám sa popozerať po novšom, nadupanejšom, ktorý ide s dobou. Koniec koncov, telefón je dnes už spotrebný tovar. Keď sa pokazí, treba ho čo najskôr vymeniť.

Odchádza tesne pred zárukou

Pozrela som si papiere. Práve mi končí záruka. Spomenula som si na dokument, ktorý som videla kedysi dávno. Hovorili v ňom o tom, že elektronika má v sebe súčiastky, ktoré sa začnú (ne)plánovane kaziť práve pred skončením záruky. Že je to kvôli tomu, aby sme znova kupovali nové veci. Veď kúpiť si telefón, počítač či dokonca práčku, ktorá vydrží polstoročie, by nebolo výhodné pre náš konzumný spôsob života.

Táto skúsenosť sa netýka len mobilu. Ale zasahuje do všetkých oblastí života. Pod stromček som dostala utierky. Vyzerali pekne. Oprala som ich na 40ke, dala do sušičky, kde zmenšili svoj objem o polovicu. Smiala som sa, keď som ich odtiaľ vyťahovala. Nič som nepokazila. Držala som sa len ikonami na štítku. A tak to ide so všetkým. Áno, ako spotrebiteľ mám právo reklamovať. Mobil, utierky, dokonca aj tričká či ponožky, ktoré len zriedkakedy vydržia do dvojročnej záruky. Vari nemáme právo na kvalitné veci? V spotrebiteľskej spoločnosti, v ktorej žijeme, nikto nepozerá na človeka. Preto si kupujeme šmejdy za obrovské peniaze. 

V Tvorivej spoločnosti bude človek na prvom mieste. A veľmi sa na to teším. Pretože nikto nebude môcť predať tovar, ktorý nie je kvalitný. Spoločnosť to jednoducho neprijme. Každý z nás tak bude vedený k tomu, aby dal zo seba to najlepšie. Poskytol najlepšiu službu, vyrobil kvalitný tovar. A to aj v prípade, že pôjde o (ne)obyčajné utierky. Veľmi sa teším, kedy budeme žiť v Tvorivej spoločnosti. Stačí, keď ukážeme, že to skutočne chceme. A všetko sa zmení.

Michaela G. 

Kto nám vnucuje, čo si máme myslieť?

22.04.2024

Pokračujeme v odhaľovaní šablón tzv. architektov vedomia cez úplne legálne organizácie, ktorých cieľom je hlavne očierňovať určité skupiny. V nadväznosti na videosprávu Dr. Egona Cholakiana, v ktorej odhalil prácu tajného zoskupenia odnože bývalej KGB a jej pôsobenie v rôznych krajinách sveta na ľudí cez manipuláciu verejnej mienky, sa uskutočnil okrúhly stôl [...]

Kto manipulujte verejnou mienkou?

20.04.2024

Paradox dnešnej doby? Máme úplne legálne organizácie, ktorých cieľom je špiniť určité skupiny. V nadväznosti na videosprávu Dr. Egona Cholakiana, v ktorej odhalil prácu tajného zoskupenia odnože bývalej KGB a jej pôsobenie v rôznych krajinách sveta na ľudí cez manipuláciu verejnej mienky, sa uskutočnil okrúhly stôl „Slovensko a jeho [...]

Ako sa jednoducho ovplyvňujú voľby

17.04.2024

Pokračujeme v rozkrývaní práce tajnej organizácie, ktorá vznikla z bývalej sekcie KGB a pôsobí po celom demokratickom svete. Zo správy Dr. Egona Cholakiana, ktorý v týchto dňoch verejne odkryl informácie a fakty, uvádzame úryvok o práci a vplyve tejto organizácie na Ukrajine: „Výstižným príkladom využívania siete mediálnych agentov KGB [...]

medveď

Odstrelom problémového medveďa v L. Mikuláši sa bude zaoberať enviropolícia

23.04.2024 12:55

Občianska iniciatíva My sme les spochybňuje, že pri Liptovskom Mikuláši došlo k usmrteniu správneho medveďa.

Pellegrini

Web ČTK napadli hackeri, vydali správy o zmarenom atentáte na Pellegriniho

23.04.2024 12:36, aktualizované: 13:08

Udalosťou sa zaoberá česká Bezpečnostná informačná služba a ďalšie úrady.

Russia Ukraine War Struggling Farmer

Zelenskyj umožňuje stíhať veľkých gaunerov. Ministra podozrievajú, že okradol štát o hektáre pôdy

23.04.2024 12:18

Skupina organizovaného zločinu na čele so šéfom vládneho agrorezortu podľa vyšetrovateľov ukradla pozemky v celkovej hodnote 6,85 milióna eur.

Súdna rada

Súdna rada je aktuálne v kompletnom zložení, budúce nominácie nebude komentovať

23.04.2024 12:01

Dvaja z aktuálnych členov súdnej rady, ktorých v minulosti zvolila do funkcie NR SR, však budú túto stredu vypočutí pred ústavnoprávnym výborom.

Tvorivá spoločnosť

Štatistiky blogu

Počet článkov: 325
Celková čítanosť: 640941x
Priemerná čítanosť článkov: 1972x

Autor blogu