Založ si blog

Dva uhly pohľadu: svokra sa (ne)mení

Svokra a nevesta. Dve dospelé ženy, každá z iného cesta. Presne ako ja a tá “moja.” Ktorá sa, mimochodom stala pre mňa veľkým učiteľom. A som za to vďačná.

Každý má svoje muchy

Moja svokra je jednoduchá žena. Čo na srdci, to na jazyku. Práve táto jej vlastnosť ma naučila nebrať si veci osobne. Poznám ju 12 rokov. Takmer tak dlho, ako svojho manžela. A počas tohto obdobia sme si prešli kadečím. Protestným urazeným tichom, aj vzájomným pretlačovaním “správnych” názorov. Najprv som ju brala ako “tú, ktorá mi chce zle.” Myslím, že aj ona mala na mňa rovnaký názor. 

Vôbec mi to nebolo jedno. Vo vnútri som sa trápila, pretože som chcela mať s ňou aspoň normálny vzťah. Spája nás predsa láska k jednému mužovi. Jej synovi, ktorého som si vzala za muža. Vďaka knihám od A. Novych a reláciam s účasťou Igora Michajloviča Danilova som si uvedomila jednu vec, ktorá mi absolútne zmenila uhol pohľadu. Nepriateľom nie je druhý človek. Teda ani moja svokra. Ak chcem zmeniť vzťah k nej, musím začať viac pracovať sama na sebe. Krotiť svoj hnev, držať na uzde svoje ego a prijímať ju takú, aká je. S láskou.

Pri šálke čaju

Minulý týždeň som bola v meste vybaviť si zopár povinností. Skončila som skôr, než som predpokladala a autobus mi išiel až za hodinu. K svokrovcom som to mala asi 5 minút cesty. “Si doma? Prišla by som na čaj.” zavolala som svokre. Veľmi sa potešila a ja tiež.

Sedeli sme pri kuchynskom stole, pozorovali neutíchajúci vietor, rozprávajúc sa o nevšednej každodennosti, o živote, o maličkostiach. Ani jedna sme nemali od tej druhej žiadne očakávania a vďaka tomu sme si boli bližšie, než kedykoľvek predtým. 

Zrazu pri horúcej šálke šípkovho čaju som v nej nevidela ženu, ktorá mi stále robí na truc. Práve naopak. Pozorne som ju počúvala. Hovorila o strachoch, o samote, o starobe. Nehľadala riešenie. Chcela sa len vyrozprávať a to bolo všetko. Čas letel ako voda. Musela som ísť na autobus. Pred odchodom sme sa objali a ja som cítila, že medzi nami viac nie sú bariéry. Ostala len ľudskosť. Tá základná esencia, ktorá je podstatou každého človeka. 

(Ne)čakať na zázrak

Staršia generácia už prestala dúfať v krajší zajtrajšok. A možno je načase nečakať na zázrak, ale začať konať. Urobiť všetko preto, aby sme mali lepšiu budúcnosť. Spojiť sa nie v boji proti vonkajšiemu nepriateľovi, ale v jednej myšlienke. V myšlienke vytvorenia sveta bez vojen, korupcie, násilia. Kde bude človek na prvom mieste. A s ním aj všetky ľudské hodnoty. Vieme to. Všetko potrebné na to máme. Tak poďme na to!”

Michaela

Kto nám vnucuje, čo si máme myslieť?

22.04.2024

Pokračujeme v odhaľovaní šablón tzv. architektov vedomia cez úplne legálne organizácie, ktorých cieľom je hlavne očierňovať určité skupiny. V nadväznosti na videosprávu Dr. Egona Cholakiana, v ktorej odhalil prácu tajného zoskupenia odnože bývalej KGB a jej pôsobenie v rôznych krajinách sveta na ľudí cez manipuláciu verejnej mienky, sa uskutočnil okrúhly stôl [...]

Kto manipulujte verejnou mienkou?

20.04.2024

Paradox dnešnej doby? Máme úplne legálne organizácie, ktorých cieľom je špiniť určité skupiny. V nadväznosti na videosprávu Dr. Egona Cholakiana, v ktorej odhalil prácu tajného zoskupenia odnože bývalej KGB a jej pôsobenie v rôznych krajinách sveta na ľudí cez manipuláciu verejnej mienky, sa uskutočnil okrúhly stôl „Slovensko a jeho [...]

Ako sa jednoducho ovplyvňujú voľby

17.04.2024

Pokračujeme v rozkrývaní práce tajnej organizácie, ktorá vznikla z bývalej sekcie KGB a pôsobí po celom demokratickom svete. Zo správy Dr. Egona Cholakiana, ktorý v týchto dňoch verejne odkryl informácie a fakty, uvádzame úryvok o práci a vplyve tejto organizácie na Ukrajine: „Výstižným príkladom využívania siete mediálnych agentov KGB [...]

gangy, švédsko

Na podujatie švédskej Ľavicovej strany vtrhli útočníci, hlásia troch zranených

24.04.2024 23:24

Večerné podujatie v Štokholme malo byť o rastúcom fašizme vo Švédsku.

bombic

Británia rozhodla o vydaní extrémistu Bombica na Slovensko. Odkázal, že nikam nejde

24.04.2024 22:40

Rozhodnutie súdu nie je právoplatné, môže sa proti nemu odvolať.

ATACMS, vojna na Ukrajine

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

Tvorivá spoločnosť

Štatistiky blogu

Počet článkov: 325
Celková čítanosť: 641698x
Priemerná čítanosť článkov: 1974x

Autor blogu