Založ si blog

Spýtaj sa ich!

281 miliónov, 3,6 percenta celkového počtu populácie našej planéty. Taký je podľa správy World Migration Report 2020 počet ľudí, ktorí náhle ostali bez domova. Číslo sa zvyšuje každý deň. Kde máš tú istotu, že ty nebudeš patriť medzi nich?

Nikto to nečakal

Zatiaľčo v kuchyni pijem čaj, letmo som sa pozrela na zoznam najväčších klimatických katastrof za rok 2021. Obrovské požiare v Jakutsku. Záplavy v Európe, mnohé zemetrasenia, z tých najnovších správ výbuch sopky na Kanárskych ostrovoch. Pijem čaj, sedím v teple, v kuchyni. “Chvalabohu, že nie som jednou z nich!” Príde mi na um myšlienka. Ihneď sa zarazím. Určite si to isté myslela aj väčšina obetí klimatických katastrof. Pokiaľ neudrie blesk, sedliak sa neprežehná. Tak mi to vravela babička. Perfektne sa jej podarilo vystihnúť spotrebiteľský formát spoločnosti.

Ak máš pocit, priateľ môj, že sa ťa to netýka, a klimatické zmeny sú ďaleko, pozri si videá svedkov, ktorí to zažili na vlastnej koži. Alebo oslov niektorého z nich, ak máš možnosť. Možno budeš prekvapený z toho, že nie všetci sa dočkali pomoci od suseda. Pretože všetci čakáme, že niekto príde pomôcť nám, no nie sme pripravení pomôcť ostatným. Globálne zmeny klímy sú však faktom, o ktorom hovoria vedci. Vieme si pomôcť. Ešte nie je neskoro. Obnoviť v nás morálne a ľudské vlastnosti a odhodiť ľahostajnosť, ktorej je tak veľa vo svete egoistov. Sme ľudia. Je v nás niečo cenné, čo nás môže spojiť. Stačí si len spomenúť, vyhrnúť rukávy a začať konať. Prvým krokom je informovať celý svet. Pokiaľ ešte máme tú možnosť.

Zdroj: allatraunites.com; worldmigrationreport.iom.int

A zrazu sa celý svet prebudil a hovorí: „Páni, toto je nevyčerpateľný zdroj! “

15.06.2024

Počuli ste už o GAV – generátoroch vody zo vzduchu? Prevratná technológia, ktorá je schopná vyriešiť problémy s nedostatkom pitnej vody, odstrániť na Zemi hlad a smäd, a hlavne vyriešiť klimatické problémy, ktoré sa už prejavujú všade. O technológii GAV je natočený populárno-vedecký film Voda zo vzduchu: Cesta k záchrane ľudstva, v ktorom je predložený jasný [...]

Čo som sa naučila od Rómky

04.06.2024

Na autobusovej stanici čakala na autobus Rómka. Žena 50+ s rozčapenými nohami, v šatách odhaľujúcich ovisnuté prsia. Pohľad mi zbehol práve tam, do výstrihu. Zastavila som to – stopla som moje odsúdenie. Nič zlé nerobila, rozprávala sa s ľuďmi okolo… Boli to sekundy, pokiaľ som prešla okolo. No stačili mi na to, aby som uvidela obrázok, zanalyzovala a… Nedošlo k [...]

Doba se zrychlila. Je čas zpomalit.

25.05.2024

Běžím do práce. Jako vždy na poslední chvíli. Míjím lidi, kteří stejně jako já, pospíchají na autobus, aby stihli další navazující spoje. Po ránu jsem často nevrlá a dokáže mě rozhodit i prkotina. Když se podívám na lidi kolem, vidím, že i oni uvnitř se sebou bojují. Odrážíme se jak zrcadla jeden od druhého. Někdy bych si přála vstát do práce v klidu, [...]

varechovy protest, protest proti interrupciam, umele prerusenie tehotenstva, interrupcie,

Interrupcií je na Slovensku najmenej za tri dekády. Ministerka zdravotníctva zvažuje schválenie interrupčnej tabletky

16.06.2024 12:35

Ministerka zdravotníctva Zuzana Dolinková si nechá v otázke interrupčnej tabletky poradiť od koaličných partnerov.

väzeň, väzenie, mreže

V ruskej base zajali väzni dvoch dozorcov. Zasiahli špeciálne jednotky, útočníkov zabili

16.06.2024 11:40

Skupina šiestich mužov sa v nedeľu vo väzenskej väznici v Rostove na Done na juhozápade Ruska zmocnila dvoch dozorcov.

migranti na poľsko-bieloruskej hranici

Nemci zaznamenali už dve tisícky nelegálnych migrantov, ktorí prešli cez Bielorusko

16.06.2024 11:20

Nemecká spolková polícia za prvých päť mesiacov tohto roka zaregistrovala 2215 nelegálnych migrantov, ktorí do krajiny dorazili tzv. bieloruskou cestou.

Valko

V kauze vraždy advokáta Valka ešte nie je vytýčený hlavný termín pojednávania

16.06.2024 10:36

V kauze vraždy advokáta Ernesta Valka stále nie je na Mestskom súde Bratislava I známy termín hlavného pojednávania.