Založ si blog

Jeden deň z Absurdistánu

Cestou domov som sa dnes zastavila v supermarkete, ktorý v reklame apeluje na sviežosť produktov. Hneď mi padol pohľad na sieťku citrónov. Z piatich kusov boli dva plesnivé. Asi preto, že sú bio, vyhli sa postreku a bez neho dlho nevydržali. Idem platiť. Pri pokladni ma pustí starší pán: „Moja starká ma učila, že mám dať ženám prednosť. Učila ma to aj moja babka. Viete, ja sa nikam neponáhľam,” mykne plecom. Hovorí mi, že je desať rokov na ulici, hovorí po anglicky a francúzsky a pretĺka sa, ako vie. Poviem mu pár viet po francúzsky, chcem zistiť, či neklame. Odpovedá jednoducho, no z toho som pochopila, že čo-to pochytil z tohto jazyka. Podávam mu vizitku Tvorivej spoločnosti. „Veľa v nej získate. Nielen vy, ale každý jeden z nás.” Lúčim sa ešte skôr, než začne pýtať peniaze.

Dnes to nie je všetko. Pred vchodom do polikliniky ma osloví ďalší muž. Ukazuje fotografiu hendikepovaného syna. Predáva magnetky, aby zarobil peniaze na liečbu. Podám mu vizitku, prehodíme pár viet. „Pánečku, veď mi môžeme toľko toho zmeniť. Mať kvalitnú bezplatnú liečbu pre všetkých, aby rodičia nemuseli takmer žobrať a zbierať vrchnáky z plastových fliaš,” pomyslím si. 

To najlepšie na koniec. Cestou v aute prechádzame okolo križovatky. Celé roky tam stávalo mladé dievča, ktoré si zarábalo na život prostitúciou. Niekoľko mesiacov som ju nevidela. Dnes sa ju nedalo nevšimnúť. Približne v ôsmom mesiaci tehotenstva sa prechádzala na svojom starom mieste. To ma dostalo. Fakt. Keď som čakala dieťa, v posledných týždňoch tehotenstva som nevládala pomaly ani stáť. Pozná to každá mamina. A táto blondínka… Jasné, kto chce, nájde si milión dôvodov nakydať na ňu rôznu špinu, no akosi sme to nechali zájsť príliš ďaleko, my všetci.

Človek žije 10 rokov pod mostom, zúfalý otec zbiera peniaze na liečbu synčeka, všade pokazené a drahé potraviny a tehotná prostitútka. Môžeme to však zmeniť. Stačí prestať byť ľahostajný voči tomu, čo sa deje. Veď v ústave máme písané, že najdôležitejší je život človeka. A čo sa deje v praxi? Poďme to, čo nás robí ľuďmi, zaviesť do praxe. Tvorivá spoločnosť je reálne východisko. Jediné, čo je na nás, je povedať každému človeku o tejto možnosti.

Zdroj: creativesociety

Kto nám vnucuje, čo si máme myslieť?

22.04.2024

Pokračujeme v odhaľovaní šablón tzv. architektov vedomia cez úplne legálne organizácie, ktorých cieľom je hlavne očierňovať určité skupiny. V nadväznosti na videosprávu Dr. Egona Cholakiana, v ktorej odhalil prácu tajného zoskupenia odnože bývalej KGB a jej pôsobenie v rôznych krajinách sveta na ľudí cez manipuláciu verejnej mienky, sa uskutočnil okrúhly stôl [...]

Kto manipulujte verejnou mienkou?

20.04.2024

Paradox dnešnej doby? Máme úplne legálne organizácie, ktorých cieľom je špiniť určité skupiny. V nadväznosti na videosprávu Dr. Egona Cholakiana, v ktorej odhalil prácu tajného zoskupenia odnože bývalej KGB a jej pôsobenie v rôznych krajinách sveta na ľudí cez manipuláciu verejnej mienky, sa uskutočnil okrúhly stôl „Slovensko a jeho [...]

Ako sa jednoducho ovplyvňujú voľby

17.04.2024

Pokračujeme v rozkrývaní práce tajnej organizácie, ktorá vznikla z bývalej sekcie KGB a pôsobí po celom demokratickom svete. Zo správy Dr. Egona Cholakiana, ktorý v týchto dňoch verejne odkryl informácie a fakty, uvádzame úryvok o práci a vplyve tejto organizácie na Ukrajine: „Výstižným príkladom využívania siete mediálnych agentov KGB [...]

sneh, bratislava, sneženie

SHMÚ upozorňuje na sneženie na severnom Slovensku

24.04.2024 14:21

Meteorológovia vydali výstrahu prvého stupňa.

Londýn, kôň, splašené kone, Household Cavalry, britská vojenská jednotka

Londýnom sa preháňali splašené vojenské kone. Skrotila ich až armáda, hlásia ranených

24.04.2024 14:02

Jeho kôň vrážal do áut neďaleko Buckinghamského paláca.

Russia Military Official Arrest

Putinovho generála asi kŕmili úplatkami, jeho žena žila v luxuse. Je to predzvesť konca ministra obrany?

24.04.2024 14:00

Námestníkovi šéfa rezortu obrany hrozí až 15 rokov väzenia. Prečo šéf Kremľa umožnil zatknúť jedného z najvplyvnejších predstaviteľov ozbrojených síl?

Atény / Sahara / Prach / Akropola /

Atény sa opäť zafarbili do oranžova, prach zo Sahary pohltil aj Akropolu

24.04.2024 13:43

Meteorológ Kostas Laguvardos výhľad z jednej meteorologickej stanice prirovnal k pohľadu na Mars.

Tvorivá spoločnosť

Štatistiky blogu

Počet článkov: 325
Celková čítanosť: 641446x
Priemerná čítanosť článkov: 1974x

Autor blogu