Založ si blog

Muž v červenom klobúku

Nastúpila som do rýchlika. Bol preplnený, ako vždy. Nevadilo mi to, dala som si do uší slúchadlá a pozerala na okolitú krajinu. Na ďalšej stanici sa uvoľnilo miesto. „Poďte si sadnúť,“ potiahol ma za rukáv starší muž v červenom klobúku. Usmiala som sa naňho. „No tak! Dámy by predsa nemali stáť.” Presvedčil ma. Slúchadlá som schovala do tašky. Tušila som, že ma čaká zaujímavý rozhovor. 

Sám ako prst

Pán mi rozprával o svojej nezvyčajnej záľube. Už dvadsať rokov cestuje vlakom. Niekoľkokrát precestoval Európu. Neurčuje si vopred cieľ. Pre ten sa rozhodne až tesne pred kúpou lístka. Keď je unavený, kúpi si miesto v lôžkovom vozni, alebo si na noc niekde vyberie najlacnejšie ubytovanie. „Viete, som sám ako prst. Vdovec, nikto ma doma nečaká. Už nemôžem dýchať medzi stenami svojho bytu. Tak utekám. Neviem pred kým, možno len sám pred sebou,” usmeje sa.

Hovoril, že zažil kadečo. Aj sa bál o svoj život. „Najmä cestovanie v noci je nebezpečné. Ženám by som to vôbec neodporúčal,” pozeral sa, čakajúc na moju reakciu. Keď začal hovoriť o tom, že kvalita cestovania sa z roka na rok znižuje, povedala som mu o projekte Tvorivá spoločnosť. Že my sme si takýto svet vytvorili, len my máme ešte šancu otočiť ho opačným smerom. Stačí, že to budeme chcieť.

Dala som mu noviny. „Prečítam si to. Ešte mám pred sebou dlhú cestu. Len si vyberiem okuliare. Aj tak som si nestihol kúpiť nič na čítanie.” Vystupovala som na ďalšej stanici. S pánom sme sa na seba len usmiali. Viac nebolo treba.

M.

Zdroj: creativesociety

Reakcia na čiernu PR kampaň: Komu vadia billboardy Tvorivej spoločnosti?

20.03.2024

Pred pár dňami vyšiel v denníku SME tendenčný premium článok, ktorý má za cieľ pošpiniť medzinárodný projekt Tvorivá spoločnosť. Autorka tohto článku, ktorý vo výsledku očierňuje účastníkov projektu, ako aj samotnú myšlienku projektu Tvorivá spoločnosť, narúša takmer všetky zásady novinárskej etiky, napriek tomu, že Etický kódex novinára je pre ňu, ako aj [...]

Nádejný podnikateľ

19.03.2024

Svedectvá, ktoré nás nútia zamýšľať sa nad smerovaním spoločnosti Pri cestovaní vlakom som sa neplánovane stala súčasťou cudzieho rozhovoru: „Ty pako, čo tu robíš?!” buchol staršieho pána po pleci mladý chalan, spoznal v ňom starého známeho. “Ešte robíš u Zdena?” spýtal sa ho Tibi, obézny pán, ktorý žije z invalidného dôchodku. Občas predá nejaký [...]

Medveď nad človekom: Zrkadlo spoločenských hodnôt v čase krízy

17.03.2024

V dnešnom svete plnom nekonečných diskusií a polemík často premýšľam, aké sú skutočné hodnoty, ktoré naša spoločnosť vyznáva. A práve dnes moje úvahy smerujú k zvláštnej paradigme, ktorá mi nedáva spať: prečo je v našom spoločenskom rebríčku hodnôt medveď považovaný za bytosť vyššej hodnoty než život človeka? Táto otázka mi príde ešte naliehavejšia, [...]

medvede, tabuľka, Repište

Pellegrini: Mimoriadne rokovanie parlamentu k odstrelu medveďov zatiaľ nebude

28.03.2024 11:31

Zákon o možnom odstrele rizikových medveďov sa má prerokovať v skrátenom legislatívnom konaní na najbližšej riadnej schôdzi.

Francúzsko, hasiči, požiar

V Maďarsku zomrela jedna osoba pri požiari v domove dôchodcov

28.03.2024 11:17

Pravdepodobnou príčinou požiaru bolo fajčenie v posteli, vyšetrovanie však ešte prebieha.

Illinois, police

Útok nožom v Illinoise si vyžiadal štyroch mŕtvych a päť zranených

28.03.2024 10:46

Podozrivého muža policajti zadržali. Motív útoku nebol bezprostredne známy.

Tvorivá spoločnosť

Štatistiky blogu

Počet článkov: 320
Celková čítanosť: 622625x
Priemerná čítanosť článkov: 1946x

Autor blogu