Založ si blog

Muž v červenom klobúku

Nastúpila som do rýchlika. Bol preplnený, ako vždy. Nevadilo mi to, dala som si do uší slúchadlá a pozerala na okolitú krajinu. Na ďalšej stanici sa uvoľnilo miesto. „Poďte si sadnúť,“ potiahol ma za rukáv starší muž v červenom klobúku. Usmiala som sa naňho. „No tak! Dámy by predsa nemali stáť.” Presvedčil ma. Slúchadlá som schovala do tašky. Tušila som, že ma čaká zaujímavý rozhovor. 

Sám ako prst

Pán mi rozprával o svojej nezvyčajnej záľube. Už dvadsať rokov cestuje vlakom. Niekoľkokrát precestoval Európu. Neurčuje si vopred cieľ. Pre ten sa rozhodne až tesne pred kúpou lístka. Keď je unavený, kúpi si miesto v lôžkovom vozni, alebo si na noc niekde vyberie najlacnejšie ubytovanie. „Viete, som sám ako prst. Vdovec, nikto ma doma nečaká. Už nemôžem dýchať medzi stenami svojho bytu. Tak utekám. Neviem pred kým, možno len sám pred sebou,” usmeje sa.

Hovoril, že zažil kadečo. Aj sa bál o svoj život. „Najmä cestovanie v noci je nebezpečné. Ženám by som to vôbec neodporúčal,” pozeral sa, čakajúc na moju reakciu. Keď začal hovoriť o tom, že kvalita cestovania sa z roka na rok znižuje, povedala som mu o projekte Tvorivá spoločnosť. Že my sme si takýto svet vytvorili, len my máme ešte šancu otočiť ho opačným smerom. Stačí, že to budeme chcieť.

Dala som mu noviny. „Prečítam si to. Ešte mám pred sebou dlhú cestu. Len si vyberiem okuliare. Aj tak som si nestihol kúpiť nič na čítanie.” Vystupovala som na ďalšej stanici. S pánom sme sa na seba len usmiali. Viac nebolo treba.

M.

Zdroj: creativesociety

Kto nám vnucuje, čo si máme myslieť?

22.04.2024

Pokračujeme v odhaľovaní šablón tzv. architektov vedomia cez úplne legálne organizácie, ktorých cieľom je hlavne očierňovať určité skupiny. V nadväznosti na videosprávu Dr. Egona Cholakiana, v ktorej odhalil prácu tajného zoskupenia odnože bývalej KGB a jej pôsobenie v rôznych krajinách sveta na ľudí cez manipuláciu verejnej mienky, sa uskutočnil okrúhly stôl [...]

Kto manipulujte verejnou mienkou?

20.04.2024

Paradox dnešnej doby? Máme úplne legálne organizácie, ktorých cieľom je špiniť určité skupiny. V nadväznosti na videosprávu Dr. Egona Cholakiana, v ktorej odhalil prácu tajného zoskupenia odnože bývalej KGB a jej pôsobenie v rôznych krajinách sveta na ľudí cez manipuláciu verejnej mienky, sa uskutočnil okrúhly stôl „Slovensko a jeho [...]

Ako sa jednoducho ovplyvňujú voľby

17.04.2024

Pokračujeme v rozkrývaní práce tajnej organizácie, ktorá vznikla z bývalej sekcie KGB a pôsobí po celom demokratickom svete. Zo správy Dr. Egona Cholakiana, ktorý v týchto dňoch verejne odkryl informácie a fakty, uvádzame úryvok o práci a vplyve tejto organizácie na Ukrajine: „Výstižným príkladom využívania siete mediálnych agentov KGB [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Tvorivá spoločnosť

Štatistiky blogu

Počet článkov: 325
Celková čítanosť: 642237x
Priemerná čítanosť článkov: 1976x

Autor blogu