Založ si blog

Zadarmo. Ale…

Dodnes si pamätám na telefonát mobilného operátora, ktorému som “verná” takmer 15 rokov. Ako sa ukázalo, aj moja vernosť má svoje hranice…

Dva roky dozadu

Dlho som odolávala paušálu. Keďže pracujem výlučne z domu, väčšinu telefonátov som si vybavovala cez internet. Mobilné dáta som nepotrebovala využívať, doma máme WiFi pripojenie. O jeho kvalite by sa dalo diskutovať, no to je iná kapitolka. Pred dvoma rokmi mi vyvolávala operátorka ponúkajúca výhodný paušál. Trikrát mi volala. Trikrát som jej odpovedala, že nemám záujem, pretože ten vyšperkovaný paušál aj tak nevyužijem. Po treťom raze mi zavolala zas a ponúkla na paušál 50-percentnú zľavu. Všetko bolo v poriadku, paušál som začala viac využívať a keď mi cez leto prišla správa, že môj operátor má pre mňa prekvapko v podobe extra dát a nejakých bonusov, zastavila som sa v predajni.

To kto vám dal takú zľavu?

Spýtal sa ma pracovník v predajni. „Už si nepamätám na meno,“ odpovedala som čestne. „Máte to vynikajúco nastavené. To som už dávno nevidel. A môžem vám ponúknuť bonus na zariadenia. Nebudete platiť NIČ. Len by ho bola škoda nevyužiť. Vyberte si, máme externé disky, nabíjačky, bluetooth slúchadlá, stojany, svetlá…” Začal vymenovávať.

Mykla som plecom. Nič z toho som nepotrebovala. Mala som doma všetko, čo som potrebovala. Nakoniec ma však predsa ukecal na bluetooth slúchadlá a nejaký externý disk. „Môžete to niekomu darovať. Veď by to bola škoda nechať na predajni, keď to máte zadarmo.“ Zháčila som sa. V dnešnom spotrebiteľskom formáte predsa nič nie je zadarmo. Chlapca taktiež neplatia za to, že z dobrého srdca dáva svojim zákazníkom veci “len tak”.

Mala som odísť. Neodišla som a mám skúsenosť. Odchádzala som s dvoma (ne)potrebnými zariadeniami a s blbým pocitom. O mesiac nato mi prišla ďalšia správa. Zľava na paušál mi skončila a jeho výška sa zvýšila o 50 percent. V ten deň som sa zastavila na inej pobočke operátora. Ukázalo sa, že nemôžem odísť len tak, pretože by som musela zaplatiť za tie dve zariadenia, ktoré som dostala zadarmo. Takmer 60 eur. Buď ich vyplatím, alebo ostanem a budem dva roky platiť zdvojnásobenú sumu za paušál.

Slečne som vysvetlila, ako som sa k nim dostala. „Viete, ja niekedy doplácam na to, že nepoužívam takéto predajné techniky. Všetko to je o ľuďoch. To, že vám končí zľava, vám mal predsa povedať,” vysvetľovala mi. Jasné, bola to aj moja chyba. Stačil by pohľad na faktúru a hneď by som zistila, že sa blíži termín ukončenia zľavy.  No prístup slečny ma veľmi potešil. Pretože svet potrebuje ľudí s chrbtovou kosťou. Na záver som jej dala vizitku Tvorivej spoločnosti a povedala pár slov.

Mám skúsenosť a tú mi nikto nevezme. Človek sa stretáva s rôznymi ľuďmi. Sú ľudia, ktorí pracujú čestne a ľudsky, a sú tí druhí. Teší ma fakt, že v Tvorivej spoločnosti budú len tí prví. Nebudú podmienky, aby musel ktokoľvek používať manipulatívne techniky na získanie bonusu k platu. Budú vytvorené podmienky, aby človek nemusel a ani nechcel pracovať proti svojmu svedomiu. Kašľať na drahý paušál. Mňa hreje pocit, že v Tvorivej spoločnosti to bude úplne inak.

M.

Zdroj: creativesociety

Kto nám vnucuje, čo si máme myslieť?

22.04.2024

Pokračujeme v odhaľovaní šablón tzv. architektov vedomia cez úplne legálne organizácie, ktorých cieľom je hlavne očierňovať určité skupiny. V nadväznosti na videosprávu Dr. Egona Cholakiana, v ktorej odhalil prácu tajného zoskupenia odnože bývalej KGB a jej pôsobenie v rôznych krajinách sveta na ľudí cez manipuláciu verejnej mienky, sa uskutočnil okrúhly stôl [...]

Kto manipulujte verejnou mienkou?

20.04.2024

Paradox dnešnej doby? Máme úplne legálne organizácie, ktorých cieľom je špiniť určité skupiny. V nadväznosti na videosprávu Dr. Egona Cholakiana, v ktorej odhalil prácu tajného zoskupenia odnože bývalej KGB a jej pôsobenie v rôznych krajinách sveta na ľudí cez manipuláciu verejnej mienky, sa uskutočnil okrúhly stôl „Slovensko a jeho [...]

Ako sa jednoducho ovplyvňujú voľby

17.04.2024

Pokračujeme v rozkrývaní práce tajnej organizácie, ktorá vznikla z bývalej sekcie KGB a pôsobí po celom demokratickom svete. Zo správy Dr. Egona Cholakiana, ktorý v týchto dňoch verejne odkryl informácie a fakty, uvádzame úryvok o práci a vplyve tejto organizácie na Ukrajine: „Výstižným príkladom využívania siete mediálnych agentov KGB [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Tvorivá spoločnosť

Štatistiky blogu

Počet článkov: 325
Celková čítanosť: 642245x
Priemerná čítanosť článkov: 1976x

Autor blogu