Založ si blog

Tentokrát mu to vyšlo

Dnes to skončilo dobre. Zajtra sa to môže všetko zmeniť. Veď dovtedy sa chodí s krčahom po vodu, až kým niekoho nezabiješ.

Išla som do mesta. Jazdu som si užívala, odhliadnuc od toho, že sa na mňa odzadu nalepilo auto. Pozrela som sa do spätného zrkadla. Za autom, ktoré sa na mňa tlačilo, už nikto nešiel. „Asi idem pomaly,“ pomyslela som si. Pozrela som na tachometer. Išla som deväťdesiatkou. Na tej ceste najvyššou povolenou rýchlosťou. Šofér sa rozhodol, že nebude zbytočne strácať čas. Rozhodol sa ma predbehnúť tesne pred zákrutou. Stihol sa zaradiť v poslednej chvíli. Striaslo ma. Dúfala som, že sa ponaučí. Takýmto spôsobom neuveriteľne riskuje nielen svoj život, ale aj život nič netušiacej posádky idúcej v opačnom smere. Milisekundy machrovania môžu stáť ľudský život.

Šofér sa však očividne rýchlo otriasol. O chvíľku predbiehal ďalšie “pomalé” auto. Scenár sa opakoval. Čo však bol najväčší paradox, stretli sme sa na tej istej križovatke. Stál dve autá predo mnou. Svojím ponáhľaním nezískal nič. Ani lepšiu pozíciu, ani čas. Na cestách je plno takýchto “zodpovedných” vodičov.

Spomenula som si na ďalší zážitok zo študentských čias. Občas sme s kamarátkou stopovali. Raz nám zastavilo luxusné auto. Zobral nás šofér, ktorý nám chcel ukázať, ako sa jazdí “na pána.” Porušil všetky predpisy a keď ho zastavili policajti, stačil mu jeden telefonát. Vyhol sa nielen akémukoľvek trestu, ale aj poriadne policajtovi vynadal. Pretože si dovolil práve “jeho” zastaviť. Na nás však dojem neurobil. Na najbližšej pumpe sme mu zdrhli z dohľadu, aby sme s ním ďalej nemuseli pokračovať.

Takéto prípady, žiaľ, nie sú ojedinelé. Každý ich pár zažil. V takýchto chvíľach, ako bola dnešná jazda, si prajem, aby bola čím skôr Tvorivá spoločnosť. Aby na cestách už nevyhasol ani jeden ľudský život. Aby pravidlá neboli na to, aby sa porušovali. Pretože ak ich niekto poruší, okamžite za svoj prečin vezme zodpovednosť. Nepomôže mu žiaden telefonát. Pretože najvyššou hodnotou v spoločnosti bude život každého človeka. Nielen výhody vyvolených.

M.

Zdroj: creativesociety.com

Používali nacisti antikultové praktiky?

02.07.2024

Alebo je to antikult, kto používa nacistické praktiky? Ako antikult ovplyvňuje život každého z nás a prečo by o antikulte mal v tejto dobe vedieť úplne každý, sa dozvieš v tomto článku. Určite zostaň až do konca. Príklad nečestného obchodníka Každý chce byť chránený proti nečestným obchodníkom. Predstavme si, že vznikne spoločnosť, ktorá bude na takýchto [...]

A zrazu sa celý svet prebudil a hovorí: „Páni, toto je nevyčerpateľný zdroj! “

15.06.2024

Počuli ste už o GAV – generátoroch vody zo vzduchu? Prevratná technológia, ktorá je schopná vyriešiť problémy s nedostatkom pitnej vody, odstrániť na Zemi hlad a smäd, a hlavne vyriešiť klimatické problémy, ktoré sa už prejavujú všade. O technológii GAV je natočený populárno-vedecký film Voda zo vzduchu: Cesta k záchrane ľudstva, v ktorom je predložený jasný [...]

Čo som sa naučila od Rómky

04.06.2024

Na autobusovej stanici čakala na autobus Rómka. Žena 50+ s rozčapenými nohami, v šatách odhaľujúcich ovisnuté prsia. Pohľad mi zbehol práve tam, do výstrihu. Zastavila som to – stopla som moje odsúdenie. Nič zlé nerobila, rozprávala sa s ľuďmi okolo… Boli to sekundy, pokiaľ som prešla okolo. No stačili mi na to, aby som uvidela obrázok, zanalyzovala a… Nedošlo k [...]

vojna na Ukrajine, Grad

ONLINE: Šéf estónskej rozviedky: Putin má zdroje na vojnu aj v roku 2025, ale tiež ťažké straty

27.07.2024 07:10, aktualizované: 07:56

Ukrajine sa podarilo odvrátiť veľký ruský útok v Doneckej oblasti - Rusko napreduje, ale s veľkými stratami, uviedol šéf estónskej rozviedky Ants Kiviselg.

krizovatka-d1-d4

Diaľnica D1 v smere z Trnavy do Bratislavy je do obeda uzavretá

27.07.2024 07:04

Diaľnica D1 v úseku od 27. do 12,5. kilometra v smere z Trnavy do Bratislavy je do 12.00 h úplne uzavretá.

Russia Military

Škandál v Rusku: Putinov hrdina sedí za mrežami. Generál zamieňal hovädzie mäso za bravčové a kuracie

27.07.2024 06:25

Vladimir Putin za logistickú operáciu v Sýrii vyznamenal Dmitrija Bulgakova, teraz tento generál spoznáva pobyt vo vyšetrovacej väzbe.

Credit Suisse, UBS

Švajčiarske mesto Vernier zakázalo bilbordy, Zürich a Bern ho chcú nasledovať

27.07.2024 06:12

Nenápadné švajčiarske mesto Vernier s 38 000 obyvateľmi sa stalo prvou švajčiarskou obcou, ktorá vo svojich uliciach zakázala komerčnú reklamu.