Reakcia na čiernu PR kampaň: Komu vadia billboardy Tvorivej spoločnosti?

Pred pár dňami vyšiel v denníku SME tendenčný premium článok, ktorý má za cieľ pošpiniť medzinárodný projekt Tvorivá spoločnosť. Autorka tohto článku, ktorý vo výsledku očierňuje účastníkov projektu, ako aj samotnú myšlienku projektu Tvorivá spoločnosť, narúša takmer všetky zásady novinárskej etiky, napriek tomu, že Etický kódex novinára je pre ňu, ako aj pre každého novinára záväzným. Dňa 13. marca poslala redaktorka na oficiálnu adresu projektu email s otázkami (pozri obrázok).

Odpoveď naň dostala v priebehu niekoľkých hodín v takomto znení:

„Vážená pani redaktorka Katarína Jakubjaková,

vážime si Váš záujem o projekt Tvorivá spoločnosť a posielame Vám odpovede na Vaše otázky:

Aký cieľ má táto kampaň? Čo chcete billboardmi ľuďom povedať?

Účelom billboardov je ako jedným z informačných prostriedkov informovať ľudí o medzinárodnom projekte Tvorivá spoločnosť, o tom, že takýto formát je možný, a aké obrovské výhody prináša každému človeku, o 8 osnovách Tvorivej spoločnosti, v ktorej Život Človeka je najvyššou hodnotou. Je to naša jedinečná šanca dostať sa zo všetkých kríz mierovou cestou a vybudovať pre nás a naše deti lepší svet. 

Billboardy majú vzbudiť u ľudí zvedavosť a záujem o oboznámenie sa s projektom na oficiálnych stránkach Tvorivej spoločnosti.

Účastníci projektu alebo ľudia, ktorých projekt oslovil pri uplatňovaní svojich práv a slobôd informujú ostatných ľudí o Tvorivej spoločnosti. Takto sa zákonným a mierovým spôsobom vytvára spoločenská požiadavka na vybudovanie Tvorivej spoločnosti na celom svete. Čím skôr väčšina ľudí sformuluje túto požiadavku, tým skôr bude možné prejsť do ďalšej etapy budovania Tvorivej spoločnosti – k etape prípravy a realizácie celosvetového referenda.

Koľko približne billboardov máte v Bratislave a inde na Slovensku?

Nakoľko sa nejedná o organizovanú kampaň, ale ľudia si z vlastnej iniciatívy objednávajú reklamy vo svojich mestách na banneroch, billboardoch, a pod., nevedieme žiadnu evidenciu o počtoch billboardov.  

Kto za nimi stojí? Z čoho sú financované?

Za billboardmi stoja samotní ľudia, účastníci projektu, ktorí sú definovaní na stránke  pod nadpisom „Ako sa stať účastníkom projektu Tvorivá spoločnosť?“ takto: „Ak zdieľate informácie o Tvorivej spoločnosti, hoci len odovzdávate informácie o existencii projektu, ste už jeho účastníkom. Ak projekt podporujete, môžete využiť rôzne spôsoby informovania o Tvorivej spoločnosti, s ktorými sa môžete zoznámiť tu: Chcete pomôcť vybudovať Tvorivú spoločnosť?“

Všetky aktivity a podujatia v rámci projektu Tvorivá spoločnosť realizujú výlučne samotní účastníci projektu z vlastnej iniciatívy, na základe vlastnej voľby, želania a na vlastné náklady. Aj samotnú grafiku a dizajn billboardov si vytvárajú samotní účastníci. 

Projekt Tvorivá spoločnosť nemá bankové účty, financie ani majetok, nehromadí finančné prostriedky a nevytvára zisk.

Tvorivá spoločnosť je plne dobrovoľnícky projekt fungujúci v rámci legislatívy, ktorý predstavuje výlučne záujmy samotných ľudí, a nie jednotlivých štátov, strán alebo organizácií.

Viac o projekte viď stránka: creative society 

Využívate aj ďalší typ reklamy?

Ľudia nielen na Slovensku, ale z celého sveta, ktorí sa organizujú v prísnom súlade s legislatívou, sa zjednocujú a konajú s jednotným cieľom – vytvoriť dôstojné podmienky pre mierový a prosperujúci život celého ľudstva aj budúcich generácií. Za týmto účelom informujú ostatných ľudí využívajúc pritom všetky zákonné a dostupné prostriedky v danej krajine. Metódy informovania, na ktorých sa môže podieľať každý človek sú zverejnené na oficiálnej stránke Tvorivej spoločnosti tu: Chcete pomôcť vybudovať Tvorivú spoločnosť?

Čo chce projekt Tvorivej spoločnosti dosiahnuť?

TVORIVÁ SPOLOČNOSŤ je medzinárodný projekt, ktorý spája ľudí z viac ako 180 krajín na dobrovoľnej báze. Cieľom projektu je čo najrýchlejšie, legálnou a mierovou cestou prejsť na nový, tvorivý formát spoločnosti na celom svete, v ktorom bude ľudský život najvyššou hodnotou a tento tvorivý formát spoločnosti otvára obrovské perspektívy a možnosti pre každého človeka, ktoré sú priamo uvedené na stránke Tvorivej spoločnosti.

Má v Tvorivej spoločnosti miesto učenie hnutia AllatRa?

Tvorivá spoločnosť bude založená na 8 osnovách, uvedených na stránke Tvorivej spoločnosti.

Podľa 8 osnov Tvorivej spoločnosti má každý človek v Tvorivej spoločnosti právo na všestranný rozvoj a sebarealizáciu (6. Osnova – Rozvoj osobnosti). Hlavnou prioritou je priorita ľudskosti, vysoké duchovno-mravné zameranie Človeka, humánnosť, poctivosť, vzájomný rešpekt a posilnenie priateľstva. Vytvorenie podmienok pre rozvoj a výchovu Človeka s veľkým Č, kultivácia morálno-mravných hodnôt v každоm človeku a spoločnosti. (5. Osnova – Tvorivá ideológia).

Každé učenie bez rozdielu, ktoré bude v súlade s 8. osnovami Tvorivej spoločnosti, bude mať v Tvorivej spoločnosti miesto. 

Žiadame Vás, aby ste v článku uviedli pravdivé a neskreslené informácie, ktoré sme Vám poskytli a ktoré sú v plnom rozsahu uvedené na oficiálnej stránke projektu Tvorivá spoločnosť.

S pozdravom účastníci projektu Tvorivá spoločnosť


Hoci novinári chcú odpovede, majú už pripravené svoje vlastné a pravda ich vôbec nezaujíma. Vytrhnú z kontextu pár viet, aby sa zahrali na citáciu zo zdroja a zvyšok si už dopracujú podľa zadania. Na základe akých princípov pracujú vlastne novinári, ktorí majú byť ochrancami pravdy a nie vykonštruovanej lži? Názor si môžete urobiť sami.

Na COP29 Allatra priestor dostala. Prečo nedostala priestor aj na Slovensku?

15.11.2024

Allatra sa venuje klíme. Výsledky dlhodobého prieskumu prezentovali aj na COP29 v Baku. Naše média mohli spomenúť túto novinku v záplave článkov. Avšak ich “sponzori” im očividne neplatia za pravdu. Prinášame informácie z konferencie pod taktovkou OSN, ktorá sa snaží nájsť kľúč k riešeniu spoločných klimatických problémov. Správu vysielala azerbajdžanská [...]

Čo mi ukázala návšteva židovskej synagógy

10.11.2024

V meste pod Zoborom je zrekonštruovaná židovská synagóga. Dnes sa v nej už nevykonávajú náboženské obrady. Cez veľké okná preniká mäkké svetlo, osvetľujúce výstavu na stenách historickej budovy. Mala som len chvíľku času. Zbežne som si ju pozrela. Nie, netušila som, že v našom meste bola kedysi Tisova či Hitlerova ulica. Počas II. svetovej vojny bolo z Nitry [...]

Metóda programovania mysle

08.11.2024

Ako často vidíte v správach alebo na sociálnych sieťach niečo ako: „Nebezpečná sekta!“ alebo „Hrozba pre spoločnosť“? Znie to desivo, však? Ale je tu dôležitá vec: takéto výrazy nie sú náhodné. Málokedy sa zamýšľame nad tým, prečo tieto výrazy znejú tak jasne a ostro, a práve to je metóda manipulácie prostredníctvom médií, ktoré programujú naše [...]

Czech Republic Slovakia

Českí politici sa hádajú pre zvýšenie platov. Bude Petr Fiala zarábať viac peňazí ako Robert Fico?

21.11.2024 09:00

Opozícii prekáža nielen zvýšenie platov politikov. Varuje, že keby Petr Fiala zostal pri moci,Slováci by mohli dostávať vyššie mzdy ako Česi.

Čierny Balog

Okolie Čierneho Balogu sa mení na mesačnú krajinu, lesy sa Horehroncom strácajú pred očami pre mohutnú ťažbu

21.11.2024 08:00

V okolí spustili, kvôli lykožrútovej kalamite, masívnu ťažbu dreva.

Carlo Acutis

Prvý svätec tohto milénia: Pápež kanonizuje mladíka, ktorého označujú za 'patróna internetu'

21.11.2024 07:51

Carlo Acutis, ktorý sa narodil talianskym rodičom v Londýne, bol webový dizajnér.

rokovanie vlády, Kamil Šaško

Padne dohoda s lekármi? Na rade je Šaško. Odborníci: Dal si herkulovské úlohy, Ficova vláda má antireformnú DNA

21.11.2024 07:30

Odborníci si myslia, že vláda nakoniec ustúpi. Viaceré body memoranda sú však podľa nich nesplniteľné a potrebujú aktualizáciu.