Založ si blog

Reakcia na čiernu PR kampaň: Komu vadia billboardy Tvorivej spoločnosti?

Pred pár dňami vyšiel v denníku SME tendenčný premium článok, ktorý má za cieľ pošpiniť medzinárodný projekt Tvorivá spoločnosť. Autorka tohto článku, ktorý vo výsledku očierňuje účastníkov projektu, ako aj samotnú myšlienku projektu Tvorivá spoločnosť, narúša takmer všetky zásady novinárskej etiky, napriek tomu, že Etický kódex novinára je pre ňu, ako aj pre každého novinára záväzným. Dňa 13. marca poslala redaktorka na oficiálnu adresu projektu email s otázkami (pozri obrázok).

Odpoveď naň dostala v priebehu niekoľkých hodín v takomto znení:

„Vážená pani redaktorka Katarína Jakubjaková,

vážime si Váš záujem o projekt Tvorivá spoločnosť a posielame Vám odpovede na Vaše otázky:

Aký cieľ má táto kampaň? Čo chcete billboardmi ľuďom povedať?

Účelom billboardov je ako jedným z informačných prostriedkov informovať ľudí o medzinárodnom projekte Tvorivá spoločnosť, o tom, že takýto formát je možný, a aké obrovské výhody prináša každému človeku, o 8 osnovách Tvorivej spoločnosti, v ktorej Život Človeka je najvyššou hodnotou. Je to naša jedinečná šanca dostať sa zo všetkých kríz mierovou cestou a vybudovať pre nás a naše deti lepší svet. 

Billboardy majú vzbudiť u ľudí zvedavosť a záujem o oboznámenie sa s projektom na oficiálnych stránkach Tvorivej spoločnosti.

Účastníci projektu alebo ľudia, ktorých projekt oslovil pri uplatňovaní svojich práv a slobôd informujú ostatných ľudí o Tvorivej spoločnosti. Takto sa zákonným a mierovým spôsobom vytvára spoločenská požiadavka na vybudovanie Tvorivej spoločnosti na celom svete. Čím skôr väčšina ľudí sformuluje túto požiadavku, tým skôr bude možné prejsť do ďalšej etapy budovania Tvorivej spoločnosti – k etape prípravy a realizácie celosvetového referenda.

Koľko približne billboardov máte v Bratislave a inde na Slovensku?

Nakoľko sa nejedná o organizovanú kampaň, ale ľudia si z vlastnej iniciatívy objednávajú reklamy vo svojich mestách na banneroch, billboardoch, a pod., nevedieme žiadnu evidenciu o počtoch billboardov.  

Kto za nimi stojí? Z čoho sú financované?

Za billboardmi stoja samotní ľudia, účastníci projektu, ktorí sú definovaní na stránke  pod nadpisom „Ako sa stať účastníkom projektu Tvorivá spoločnosť?“ takto: „Ak zdieľate informácie o Tvorivej spoločnosti, hoci len odovzdávate informácie o existencii projektu, ste už jeho účastníkom. Ak projekt podporujete, môžete využiť rôzne spôsoby informovania o Tvorivej spoločnosti, s ktorými sa môžete zoznámiť tu: Chcete pomôcť vybudovať Tvorivú spoločnosť?“

Všetky aktivity a podujatia v rámci projektu Tvorivá spoločnosť realizujú výlučne samotní účastníci projektu z vlastnej iniciatívy, na základe vlastnej voľby, želania a na vlastné náklady. Aj samotnú grafiku a dizajn billboardov si vytvárajú samotní účastníci. 

Projekt Tvorivá spoločnosť nemá bankové účty, financie ani majetok, nehromadí finančné prostriedky a nevytvára zisk.

Tvorivá spoločnosť je plne dobrovoľnícky projekt fungujúci v rámci legislatívy, ktorý predstavuje výlučne záujmy samotných ľudí, a nie jednotlivých štátov, strán alebo organizácií.

Viac o projekte viď stránka: creative society 

Využívate aj ďalší typ reklamy?

Ľudia nielen na Slovensku, ale z celého sveta, ktorí sa organizujú v prísnom súlade s legislatívou, sa zjednocujú a konajú s jednotným cieľom – vytvoriť dôstojné podmienky pre mierový a prosperujúci život celého ľudstva aj budúcich generácií. Za týmto účelom informujú ostatných ľudí využívajúc pritom všetky zákonné a dostupné prostriedky v danej krajine. Metódy informovania, na ktorých sa môže podieľať každý človek sú zverejnené na oficiálnej stránke Tvorivej spoločnosti tu: Chcete pomôcť vybudovať Tvorivú spoločnosť?

Čo chce projekt Tvorivej spoločnosti dosiahnuť?

TVORIVÁ SPOLOČNOSŤ je medzinárodný projekt, ktorý spája ľudí z viac ako 180 krajín na dobrovoľnej báze. Cieľom projektu je čo najrýchlejšie, legálnou a mierovou cestou prejsť na nový, tvorivý formát spoločnosti na celom svete, v ktorom bude ľudský život najvyššou hodnotou a tento tvorivý formát spoločnosti otvára obrovské perspektívy a možnosti pre každého človeka, ktoré sú priamo uvedené na stránke Tvorivej spoločnosti.

Má v Tvorivej spoločnosti miesto učenie hnutia AllatRa?

Tvorivá spoločnosť bude založená na 8 osnovách, uvedených na stránke Tvorivej spoločnosti.

Podľa 8 osnov Tvorivej spoločnosti má každý človek v Tvorivej spoločnosti právo na všestranný rozvoj a sebarealizáciu (6. Osnova – Rozvoj osobnosti). Hlavnou prioritou je priorita ľudskosti, vysoké duchovno-mravné zameranie Človeka, humánnosť, poctivosť, vzájomný rešpekt a posilnenie priateľstva. Vytvorenie podmienok pre rozvoj a výchovu Človeka s veľkým Č, kultivácia morálno-mravných hodnôt v každоm človeku a spoločnosti. (5. Osnova – Tvorivá ideológia).

Každé učenie bez rozdielu, ktoré bude v súlade s 8. osnovami Tvorivej spoločnosti, bude mať v Tvorivej spoločnosti miesto. 

Žiadame Vás, aby ste v článku uviedli pravdivé a neskreslené informácie, ktoré sme Vám poskytli a ktoré sú v plnom rozsahu uvedené na oficiálnej stránke projektu Tvorivá spoločnosť.

S pozdravom účastníci projektu Tvorivá spoločnosť


Hoci novinári chcú odpovede, majú už pripravené svoje vlastné a pravda ich vôbec nezaujíma. Vytrhnú z kontextu pár viet, aby sa zahrali na citáciu zo zdroja a zvyšok si už dopracujú podľa zadania. Na základe akých princípov pracujú vlastne novinári, ktorí majú byť ochrancami pravdy a nie vykonštruovanej lži? Názor si môžete urobiť sami.

A zrazu sa celý svet prebudil a hovorí: „Páni, toto je nevyčerpateľný zdroj! “

15.06.2024

Počuli ste už o GAV – generátoroch vody zo vzduchu? Prevratná technológia, ktorá je schopná vyriešiť problémy s nedostatkom pitnej vody, odstrániť na Zemi hlad a smäd, a hlavne vyriešiť klimatické problémy, ktoré sa už prejavujú všade. O technológii GAV je natočený populárno-vedecký film Voda zo vzduchu: Cesta k záchrane ľudstva, v ktorom je predložený jasný [...]

Čo som sa naučila od Rómky

04.06.2024

Na autobusovej stanici čakala na autobus Rómka. Žena 50+ s rozčapenými nohami, v šatách odhaľujúcich ovisnuté prsia. Pohľad mi zbehol práve tam, do výstrihu. Zastavila som to – stopla som moje odsúdenie. Nič zlé nerobila, rozprávala sa s ľuďmi okolo… Boli to sekundy, pokiaľ som prešla okolo. No stačili mi na to, aby som uvidela obrázok, zanalyzovala a… Nedošlo k [...]

Doba se zrychlila. Je čas zpomalit.

25.05.2024

Běžím do práce. Jako vždy na poslední chvíli. Míjím lidi, kteří stejně jako já, pospíchají na autobus, aby stihli další navazující spoje. Po ránu jsem často nevrlá a dokáže mě rozhodit i prkotina. Když se podívám na lidi kolem, vidím, že i oni uvnitř se sebou bojují. Odrážíme se jak zrcadla jeden od druhého. Někdy bych si přála vstát do práce v klidu, [...]

Euro / Eurá / Bankovka / Peniaze /

Podvodníčka vydávajúca sa za vyšetrovateľku okradla seniora o 4300 eur

17.06.2024 15:03

Páchateľka mala podľa polície seniorovi zavolať s tým, že jeho dcéra spôsobila dopravnú nehodu.

Moskva / Lekár / Sanitka / Záchranka /

Desiatky ľudí v Moskve skončili v nemocnici. Otrávili sa šalátom z donáškovej služby

17.06.2024 14:11

U všetkých nakazených sa zistilo, že majú príznaky botulizmu.

Jozef Hanuska

Skutok preklasifikovali. Synovi smutne známeho vraha hrozí za brutálnu vraždu ženy doživotie

17.06.2024 13:50

Polícia v januári informovala o náleze tela ženy bez známok života v jednom z bytov v druhom bratislavskom okrese.

Polícia / Pomáhať a chrániť / Policajné auto /

Polícia pátra po nezvestnom 15-ročnom Marošovi z Bratislavy

17.06.2024 13:40

Odišiel v sobotu z miesta svojho bydliska na Bagarovej ulici v hlavnom meste na neznáme miesto.