Dodnes si pamätám na telefonát mobilného operátora, ktorému som “verná” takmer 15 rokov. Ako sa ukázalo, aj moja vernosť má svoje hranice…
Dva roky dozadu
Dlho som odolávala paušálu. Keďže pracujem výlučne z domu, väčšinu telefonátov som si vybavovala cez internet. Mobilné dáta som nepotrebovala využívať, doma máme WiFi pripojenie. O jeho kvalite by sa dalo diskutovať, no to je iná kapitolka. Pred dvoma rokmi mi vyvolávala operátorka ponúkajúca výhodný paušál. Trikrát mi volala. Trikrát som jej odpovedala, že nemám záujem, pretože ten vyšperkovaný paušál aj tak nevyužijem. Po treťom raze mi zavolala zas a ponúkla na paušál 50-percentnú zľavu. Všetko bolo v poriadku, paušál som začala viac využívať a keď mi cez leto prišla správa, že môj operátor má pre mňa prekvapko v podobe extra dát a nejakých bonusov, zastavila som sa v predajni.
To kto vám dal takú zľavu?
Spýtal sa ma pracovník v predajni. „Už si nepamätám na meno,“ odpovedala som čestne. „Máte to vynikajúco nastavené. To som už dávno nevidel. A môžem vám ponúknuť bonus na zariadenia. Nebudete platiť NIČ. Len by ho bola škoda nevyužiť. Vyberte si, máme externé disky, nabíjačky, bluetooth slúchadlá, stojany, svetlá…” Začal vymenovávať.
Mykla som plecom. Nič z toho som nepotrebovala. Mala som doma všetko, čo som potrebovala. Nakoniec ma však predsa ukecal na bluetooth slúchadlá a nejaký externý disk. „Môžete to niekomu darovať. Veď by to bola škoda nechať na predajni, keď to máte zadarmo.“ Zháčila som sa. V dnešnom spotrebiteľskom formáte predsa nič nie je zadarmo. Chlapca taktiež neplatia za to, že z dobrého srdca dáva svojim zákazníkom veci “len tak”.
Mala som odísť. Neodišla som a mám skúsenosť. Odchádzala som s dvoma (ne)potrebnými zariadeniami a s blbým pocitom. O mesiac nato mi prišla ďalšia správa. Zľava na paušál mi skončila a jeho výška sa zvýšila o 50 percent. V ten deň som sa zastavila na inej pobočke operátora. Ukázalo sa, že nemôžem odísť len tak, pretože by som musela zaplatiť za tie dve zariadenia, ktoré som dostala zadarmo. Takmer 60 eur. Buď ich vyplatím, alebo ostanem a budem dva roky platiť zdvojnásobenú sumu za paušál.
Slečne som vysvetlila, ako som sa k nim dostala. „Viete, ja niekedy doplácam na to, že nepoužívam takéto predajné techniky. Všetko to je o ľuďoch. To, že vám končí zľava, vám mal predsa povedať,” vysvetľovala mi. Jasné, bola to aj moja chyba. Stačil by pohľad na faktúru a hneď by som zistila, že sa blíži termín ukončenia zľavy. No prístup slečny ma veľmi potešil. Pretože svet potrebuje ľudí s chrbtovou kosťou. Na záver som jej dala vizitku Tvorivej spoločnosti a povedala pár slov.
Mám skúsenosť a tú mi nikto nevezme. Človek sa stretáva s rôznymi ľuďmi. Sú ľudia, ktorí pracujú čestne a ľudsky, a sú tí druhí. Teší ma fakt, že v Tvorivej spoločnosti budú len tí prví. Nebudú podmienky, aby musel ktokoľvek používať manipulatívne techniky na získanie bonusu k platu. Budú vytvorené podmienky, aby človek nemusel a ani nechcel pracovať proti svojmu svedomiu. Kašľať na drahý paušál. Mňa hreje pocit, že v Tvorivej spoločnosti to bude úplne inak.
M.
Zdroj: creativesociety
Velice dobre napísané. Ja na ponuky zadarmo... ...
Ako vaša spoločnosť vyrieši problémy,... ...
A ako vieš, ako človek spozná a kto mu... ...
Celá debata | RSS tejto debaty