Založ si blog

Archív: december, 2022

Necháme to na povery?

Otvorím Facebook. Chvíľku mám pocit, že som sa vrátila v čase. Tie isté priania, ktoré boli vlani a predvlani, sa opakujú aj tento rok. Možno sa v nich viac skloňuje tak želaný mier. Je super, že túžime po lepšom živote. No dnes, viac ako kedykoľvek pred tým je namieste otázka: „Čo si ty sám ochotný spraviť pre lepší zajtrajšok?“ Aby naše snahy […]

Pokračovanie článku

Skúmate nás už niekoľko rokov. Tak kde sa stala chyba?

Otvorený list pánovi Jakubovi Ludvíkovi Vážený pán Ludvík, Vaše meno bolo poslednú dobu viackrát skloňované v českých médiách. „Religionista Jakub Ludvík zkoumá hnutí AllatRa už několik let,“ dočítala som sa v rozhovore, ktorý bol zverejnený na seznamzpravy.cz. Po jeho prečítaní, kedy mi doslova padla sánka, som sa vrátila na začiatok. Začala som […]

Pokračovanie článku

Plávať proti prúdu

Dobre vychované dievčatko, ktoré chce všetkým vyhovieť, chce, aby ho mali všetci radi. To je obraz, s ktorým som sa dlho stotožňovala. No prišiel čas odhodiť ho. Si ty (ešte) normálna? Od detstva som počúvala rady „skúsenejších“. „Nehas, čo ťa nepáli. Hľaď si svojho. Nerob si zbytočné problémy, vari nemáš dosť svojich?“ Hlavne nevystrkovať hlavu, nech […]

Pokračovanie článku

Kde vzít čas

Jsem žena. Jsem také manželka a matka. Mojí profesí je provádět ženy k objevování jejich ženství skrze péči o sebe. A tak jsem tématy týkajících se žen doslova obklopená. Denně si říkám, jak se už těším, až budeme žít v Tvořivé společnosti. Kolik toho já ve všech svých rolích musím dělat! Při setkáních s lidmi se snažím naslouchat, a nejen ze své […]

Pokračovanie článku

Jedna pätina by stačila na nasýtenie celej planéty

Chcú nás presvedčiť, že nás je veľa. Že hladomor je nevyhnutný, straty na životoch sú prirodzenou súčasťou “civilizovaného sveta.” Všetko preto, aby hŕstka ľudí bola čoraz bohatšia, i keď ich bohatstvo rastie na hroboch. Napriek tomu, že už dnes existujú technológie, ktoré možno použiť na elimináciu hladu a nedostatku pitnej vody vo všetkých oblastiach […]

Pokračovanie článku

180 krajín – aj Afganistan

Naozaj nikto nič nerobí zadarmo? Ľudia často nechcú veriť, že to všetko je možné bez toho, aby nás niekto riadil alebo financoval. Stretla som sa napríklad s reakciou: „Čo ti to prinesie, veď nikto nerobí nič zadarmo“. 12 teho novembra sme odvysielali na platforme Tvorivej spoločnosti ďalšie veľké fórum „Globálna kríza. Naša záchrana je v zjednotení.“ […]

Pokračovanie článku

Rozhlasová hra, ktorá sa deje práve teraz

Keď som bola mladučká, niekedy v osemdesiatych rokoch, som v rádiu počúvala rozhlasovú hru. Nepamätám si, a ani som za tie roky nedokázala zistiť jej názov, no bola veľmi zvláštna. Pointa bola v tom, že po celý čas išla skupina ľudí za svojím vodcom. Prebiehali rozhovory, vyjadrovali svoje myšlienky a z času na čas sa niekto v skupine opýtal: „Ľudia, a ideme dobrým […]

Pokračovanie článku

Ani v tomto nám nehovoria pravdu

Ešte pred pár rokmi som o islame nevedela vôbec nič. V médiách som sem-tam narazila na článok o samovražedných atentátikoch, ktorí v mene Alaha išli zabíjať iných ľudí. Čistá šialenosť. Veď Boh predsa nežiada krvavé obety. Islam som si stotožnila s tým, čo mi predkladali médiá a ani mi nenapadlo študovať ďalej. Až pokiaľ… Jediné zrno Približne v roku 2019 […]

Pokračovanie článku

Dokonalejší okamih už nebude

Čakaním na dokonalý okamih nám uteká najcennejší zdroj – čas. V roku 2021 bola priemerná dĺžka života na Slovensku 76,9 roka. Nie je to veľa, však? Podľa štatistík strávime tretinu života spánkom. Keď si odrátame čas, ktorý strávime v práci, neostáva nám veľa času na skutočný život. Dosť veľa času nám ukroja domáce práce, ale aj „oddych“ v podobe […]

Pokračovanie článku

Ako kakať do sáčkov alebo Ja som zodpovedný 

Žijeme v období zvláštností a absurdít. Fínska štátna televízna a rozhlasová spoločnosť zverejnila odporúčanie Úradu hlavného mesta, ktoré bolo rozposlané školám a škôlkam. Bol to návod na to, ako sa zbavovať exkrementov detí počas možných výpadkov elektriny v zime. Ako sa hovorí: Bolo by to smiešne, keby to nebolo také smutné. A ľudia sa pýtajú, na aké dno […]

Pokračovanie článku
Rusi vytiahli ťažký kaliber. Po prvý raz použili trojtonovú kĺzavú bombu FAB-3000

Rusi vytiahli ťažký kaliber. Po prvý raz použili trojtonovú kĺzavú bombu FAB-3000

21.06.2024 08:35

Podľa západných analytikov Rusko vo vojne na Ukrajine aktívne používa staré letecké bomby vybavené modernými riadiacimi modulmi.

Škandál v priamom prenose. Česká televízna stanica potrestala svojho zúrivého komentátora. Komu vynadal?

Škandál v priamom prenose. Česká televízna stanica potrestala svojho zúrivého komentátora. Komu vynadal?

21.06.2024 13:00

Politický komentátor vykrikoval a nadával, moderátorka ho nedokázala utíšiť. Rozbuškou sa stala debata o zásahu polície proti masovému vrahovi.

Nepochopiteľné: Ignorovali zákaz, fotili sa vo vojenskom priestore. V prípade smrti českého chlapca vyšetrujú jeho otca

Nepochopiteľné: Ignorovali zákaz, fotili sa vo vojenskom priestore. V prípade smrti českého chlapca vyšetrujú jeho otca

21.06.2024 09:42

Chorvátsky denník Jutarnji list uviedol, že česká rodina vošla autom hlboko do vojenského priestoru Josipa Markiča s cieľom fotiť sa s vojenskými "trofejami".

ONLINE: Ukrajinci bombardovali ruské rafinérie a radarové stanice. Kyjev chce ďalší summit o mieri

ONLINE: Ukrajinci bombardovali ruské rafinérie a radarové stanice. Kyjev chce ďalší summit o mieri

21.06.2024 05:55

Ukrajina považuje ropné zariadenia za legitímne vojenské ciele, pretože zásobujú vojská počas už vyše dva roky trvajúcej invázie.